Imobilizer u auta

david.poruba@atlas.cz david.poruba
Středa Březen 17 12:03:20 CET 2004


     Bezkontaktni imobilizery v klicich jsou u evropskych vozu zalozeny
prevazne na transponderech od firmy Philips rodiny PCF7931 a vyssich s
delkou bezpecnostniho kodu 128 bitu. Starsi imobilizery pouzivaly
jednosmerny prenos informace, to jest po vsunuti klice do spinaci skrinky,
generuje civka kolem spinaci skrinky magneticke pole, ktere zajisti napajeni
cipu v klici, ktery nasledne vysle pres uvedenou civku kod a tento je
porovnan v jednotce imobilizeru. Nyni je nutne rozlisit zda-li je imobilizer
standartni vybavou, ci dodelavany dodatecne. Pokud je imobilizer standartni
vybavou vozu, je mozne nastartovat i s klicem bez spravneho cipu, ale motor
je vzapeti vypnut a to korektnim zpusobem v ridici jednotce vozidla. Pokud
je imobilizer dodelavan dodatecne, je vetsinou prerusovano palivove
cerpadlo, pripadne starter vozu a to pomoci externich rele. V tomto pripade
motor pri pokusu nastartovat klicem bez spravneho cipu, nenaskoci vubec.
     Novejsi typy imobilizeru umoznuji realizovat obousmernou komunikaci
mezi cipem v klici a jednotkou imobilizeru s pouzitim tzv. "plovouciho"
kodu, coz na rozdil od jednosmernne komunikace stezuje kopirovani klice a
vytvoreni duplikatu.
     Prilozit klic ke spinaci skrinke jineho vozidla by nemelo vadit, pouze
by se mohlo stat, ze nepujde nastartovat, protoze by najednou byly cteny dva
klice. V ojedinelych pripadech se ovsem muze stat, ze by nahodne mohlo dojit
k prepsani dat v interni Eeprom, ktere cipy v klici obsahuji a tudiz ke
znehodnoceni ulozene informace a nasledne nefunkcnosti zarizeni.

                                                        David


Preji pekny den

Vazeni, vi tady nekdo, na jakem principu pracuji imobilizery u aut? Zajimalo
by me, co je zalito v klici. Proc se nedoporucuje priblizovat klic ke
spinaci skrince jineho auta? Nejde mi o podrobnosti, jen o princip.

Petr Prochazka
pprochaz@zklas.cz







Další informace o konferenci Hw-list