Imobilizer u auta
Naprstek Jiri-R54332
Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 12:03:19 CET 2004
Koukam, ze se v tom docela vyznate, mohl bych mit jeden dotaz? Jestli se vyznate v systemu konkretne u felicie, existuje nekde na tech konektorech ridici jednotky cosi, pres co ji muzu zakazat nastartovat, snizit vykon motoru, popripade zastavit motor?
Pro lepsi objasneni, chtel bych si ubastlit cosi s nejakym mikrem, k cemu pripojim GSM modem a budu moct na dalku zastavit auto nejlepe i se zlodejem (BTW: ze bych tam toho zlodeje este zamknul centralem? ;-)))
Predem diky za info,
Jirka N.
> -----Original Message-----
> From: david.poruba@atlas.cz [mailto:david.poruba@atlas.cz]
> Sent: Wednesday, April 18, 2001 1:04 PM
> To: Multiple recipients of list
> Subject: RE: Imobilizer u auta
>
>
> Bezkontaktni imobilizery v klicich jsou u evropskych
> vozu zalozeny
> prevazne na transponderech od firmy Philips rodiny PCF7931 a vyssich s
> delkou bezpecnostniho kodu 128 bitu. Starsi imobilizery pouzivaly
> jednosmerny prenos informace, to jest po vsunuti klice do
> spinaci skrinky,
> generuje civka kolem spinaci skrinky magneticke pole, ktere
> zajisti napajeni
> cipu v klici, ktery nasledne vysle pres uvedenou civku kod a tento je
> porovnan v jednotce imobilizeru. Nyni je nutne rozlisit
> zda-li je imobilizer
> standartni vybavou, ci dodelavany dodatecne. Pokud je
> imobilizer standartni
> vybavou vozu, je mozne nastartovat i s klicem bez spravneho
> cipu, ale motor
> je vzapeti vypnut a to korektnim zpusobem v ridici jednotce
> vozidla. Pokud
> je imobilizer dodelavan dodatecne, je vetsinou prerusovano palivove
> cerpadlo, pripadne starter vozu a to pomoci externich rele. V
> tomto pripade
> motor pri pokusu nastartovat klicem bez spravneho cipu,
> nenaskoci vubec.
> Novejsi typy imobilizeru umoznuji realizovat obousmernou
> komunikaci
> mezi cipem v klici a jednotkou imobilizeru s pouzitim tzv.
> "plovouciho"
> kodu, coz na rozdil od jednosmernne komunikace stezuje
> kopirovani klice a
> vytvoreni duplikatu.
> Prilozit klic ke spinaci skrinke jineho vozidla by
> nemelo vadit, pouze
> by se mohlo stat, ze nepujde nastartovat, protoze by najednou
> byly cteny dva
> klice. V ojedinelych pripadech se ovsem muze stat, ze by
> nahodne mohlo dojit
> k prepsani dat v interni Eeprom, ktere cipy v klici obsahuji
> a tudiz ke
> znehodnoceni ulozene informace a nasledne nefunkcnosti zarizeni.
>
> David
>
>
> Preji pekny den
>
> Vazeni, vi tady nekdo, na jakem principu pracuji imobilizery
> u aut? Zajimalo
> by me, co je zalito v klici. Proc se nedoporucuje priblizovat klic ke
> spinaci skrince jineho auta? Nejde mi o podrobnosti, jen o princip.
>
> Petr Prochazka
> pprochaz@zklas.cz
>
>
Další informace o konferenci Hw-list