Imobilizer u auta

Jan Pruha Jan.Pruha
Středa Březen 17 12:03:17 CET 2004


Samozrejme musite pripojit elektroniku od stejneho typu auta. Pokud mozno i
stejny rok vyroby. Na vlastni kuzi jsem prave poznal, ze motory i treba
jenom rok od sebe se muzou dost lisit. Jinak ta elektronika si udaje o
motoru zjistuje pomoci cidel. U drazsich vozu je tam tech cidel pomerne
dost. Rizeni dokaze opravdu udelat s motorem divy. Dokonce jsem cetl, ze u
nejakeho typu BMW byla v computeru zadni vratka, a kdyz jste pred
nastartovanim neco udela (napiklad zapnul sterace, levy blikr, slapnul na
brzdu a pritom se podrbal pravou rukou za levym uchem) tak se vykon motoru
zvysila si o 15 procent.
Jinak vnejsim zasahem do privodu paliva, o kterem elektronika nevi nejvic
poskozujete asi katalyzator.

Honza


                                                                                                                        
                    Naprstek                                                                                            
                    Jiri-R54332               To:     Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>                 
                    <Jiri.Naprstek@mot        cc:                                                                       
                    orola.com>                Subject:     RE: Imobilizer u auta                                        
                    Sent by:                                                                                            
                    hw-news@list.gin.c                                                                                  
                    z                                                                                                   
                                                                                                                        
                                                                                                                        
                    19.04.2001 10:07                                                                                    
                    Please respond to                                                                                   
                    hw-news                                                                                             
                                                                                                                        
                                                                                                                        




No, moc se v elektronickem rizeni motoru nevyznam, tak bych si chtel
ozrejmit par veci:

Neublizuju tomu motoru, kdyz ho zkusim zastavit tim, ze mu vypnu palivove
cerpadlo, nebo nejak jinak zabranim prisunu paliva? Nebude se elektronika
(podotykam, ze se jedna o vstrikovaci motor, ne karburatorovy) snazit nejak
to "dorovnat" a udrzet motor v chodu? Nebudu tim s tou elektronikou
bojovat, jestli ten motor pojede nebo ne? Nebude to elektronika do sveho
logu klasifikovat jako "nejake podivne selhani"? Jak se treba zastavuje
motor klickem (tedy legalni cestou)? Ted mne napada, kdyz slapu na plyn,
slapu na nejaky palivovy ventil, nebo na potenciometr?

Pak bych se jeste zeptal, jak muze cizi elektronika fungovat s motorem ,
ktery "nezna"? Nabyl jsem kdesi dojmu, ze ta elektronika je pomerne
"chytra" a o tom motoru toho docela dost vi a podle toho se k nemu chova..?

Prominte mi me mozna stupidni otazky, je to mimo muj obor, nikdy jsem se v
aute nehrabal. Neexistuje nejaka literatura, kde bych se poucil a
neobtezoval s dotazy tady?

S tim centralem jsem to myslel jako vtip :-) I mene duchapritomny zlodej by
asi zvolil metodu nasilneho opusteni vozu at uz jakymkoliv oknem ;-)

Problem s teplotnim rozsahem je problem, ale to se uz da vyresit, to jsou
veci kterym rozumim ;-)

Predem diky,

Jirka N.

> -----Original Message-----
> From: david.poruba@atlas.cz [mailto:david.poruba@atlas.cz]
> Sent: Wednesday, April 18, 2001 9:48 PM
> To: Multiple recipients of list
> Subject: RE: Imobilizer u auta
>
>
>
>      Pokud budete chtit vypnout motor u Skody Felicia je to
> nejjednodussi
> odpojenim napajeni, preruseni napajeni palivoveho cerpadla, pripadne
> instalaci palivoveho ventilu do privodu paliva. Protoze u
> Skody Felicia je
> jednotka imobilizeru oddelene od ridici jednotky, je mozne
> prerusit datovy
> vodic mezi imobilizerem a ridici jednotkou, coz zabrani
> nastartovani vozu,
> ale nevypne jiz bezici motor. Ovsem jak jiz rekl p. Papouch, zlodeji u
> Felicii chodi se svou ridici jednotkou, kterou behem nekolika
> vterin vymeni
> a jedou.
>      V dnesni dobe, kdy cena mobilu klesa, neni spatne
> instalovat mobil do
> vozidla a napr. pomoci SMS, pripadne pomoci DTMF vypinat na
> dalku nejaky
> klicovy okruh vozidla. Pro telefony, ktere komunikuji pomoci
> AT prikazu jsou
> moduly velice jednoduche, pouze je problem, ze telefony
> nemusi vydrzet velky
> rozsah teplot a prof. GSM moduly jsou dosti drahe.
>      Central u Felicie nema velky smysl zamykat, protoze
> stejne jde otevrit
> zevnitr. U Skody Octavia, to je jiz lepsi, po zamknuti to
> zevnitr otevrit
> nejde, ale zlodej udela to nejjednodussi - rozbije okno a
> stejne utece.
>                                                      David
>
>
>








Další informace o konferenci Hw-list