Svetelne pero

Wek wek
Středa Březen 17 12:03:12 CET 2004

Zdravim.

Aha, tak na toto je touchscreen zrejme menej vhodny.

My pouzivame elotouch s povrchovou vlnou, je to sice pomerne presne,
kontroler vypluva 12bitove hodnoty (t.j. cca 4000 bodov v oboch smeroch) a
pomerne reporodukovatelne; ale zial fyzikalny princip si vyzaduje stlacanie
prstom (resp. niecim, co dostatocne utlmi povrchovu vlnu), trakze ostrym
predmetom by to zrejme neslo.
Co sa tyka rezistivnych touchscreenov, tak tie na ostry predmet samozrejme
funguju, ale presnost (linearita) zavisi od toho, ako rovnomerne sa podari
naparit ITO vrstvy a ja sice skusenosti nemam ale myslim si, ze vacsina
firiem je spokojna, ze to chodi s rozlisenim plusminus na prst. Aj ked
samozrejme kontrolery vypluvaju pomerne velabitove cisla - to je
jednoduche - ale ako to zodpoveda pravde?

"Opacny" lightpen, t.j. taky, ktory nema priamu podporu vo videoprocesore,
by mal byt velmi jednoduchy; napokon VSETKY sucasne multiscan monitory
odmeriavaju horizontalnu a vertikalnu frekvenciu, blank atd. a podla toho
nastavuju vychylovania. Myslim, ze by to islo dost jednoducho zbastlit s
nejakym vhodnym jednocipakom a s hrstou citacov. Problem vsak vidim v optike
a vhodnom usporiadani snimaca. Cele to bude mat este aj rozne chyby paralaxy
resp. bude to vidiet rozne odrazy od povrchu monitora, bude zalezat na uhle,
ako ho budete drzat - uprimne povedane, rozlisenie = 1 pixel sa mi zda uplne
nerealne.
Samozrejme, lightpen ma aj tu nevyhodu, ze nefunguje na "ciernych" castiach
obrazu (to vsak moze byt pre nejake aplikacie priamo vyhoda, tam by sa dalo
prip. adaptivne nastavit aj citlivost snimaca)...

Za mojich mladych cias :-) sa na digitalizaciu obrazkov (napr. prevadzanie
rucne kreslenych vykresov do CAD systemov) pouzival tablet. Ak to nechcete
mat obzvlast hi-tech a freehand, tak by sa podla mna v dnesnych casoch dalo
nieco podobne velmi rychle zbastlit s dvoma rotacnymi encodermi, mozno
priamo zapojenymi na LPT PC a vtipnym programikom... Nedavno som cital, ze
IBM vyraba (alebo chce vyrabat) tablet pre svoje notebooky ako vstupne
zariadenie, na ktore by sa dalo pisat volnou rukou.

A vlastne by sa dalo urobit nieco take, ze by sa zobral rezistivny
touchscreen pre LCD monitor (ale bez monitora), podlozil by sa stvorcekovym
papierom (tak by sa odstranila chyba paralaxy), rukou by sa potahali ciary,
tym by sa zistilo skreslenie; potom by sa podlozila fotka, obkreslila by sa
a jednoduchym programom by sa odstranilo to skreslenie.

Dajte prosim vediet, ako ste to vyriesili.

Zelam vela uspechov.

Jano Waclawek