Rutinky pro atmel

Tony Malecky Tony
Středa Březen 17 12:03:09 CET 2004

No, ja uz stavim meric frekvence dobrych 5let, a porad jsem ho nedodelal..
Respektive to co jsem postavil se mi pak nelibilo a tak jsem to zase
zahodil.No a v posledni dobe cim dal casteji potrebuju merit az na 1,2Ghz
radioamaterskem pasmu, tak se snad konecne dokopu to cele dodelat... Jelikoz
jsem dosel k tomu, ze predevsim potrebuju meric frekvence, ktery mi ukaze
cislo odpovidajici co nejpresneji merene frekvenci a ne jen "nejake" numero,
zavisejici na okolni teplote a casu od zapnuti citace, rizeni casove
zakladny krystalem urcite ne... DCF je snad dobra myslenka, ale i to se
podle podminek sireni vln dost meni, a hrany nejsou prilis jednoznacne..
(alespon podle toho co psali radioamateri kteri se tim zabyvali, tusim
Michal OK1XPM) Takze nakonec jsem na Amperu obdivoval Termostatovanej
Xtalovej oscilator od HC electronic Hradec Kralove, presnost 0,1ppm v
rozsahu -20 +80, pri pokojovych teplotach jeste lepsi... Cena ovsem tomu
odpovida... No a pro pocatecni pokusy mam z radiostanice VR-22 ktera se da
koupit za cca 200kc cela, Teplotne kompenzovany oscilator 6,4Mhz. Mam v
planu ho termostatovat a D-A prevodnikem mu adjustovat frekvenci, takze
presnost taky bude dost dobra.. Hlavne ta cena...
No a prave si hraju s hradlovymi poli od Xilinxu, zda se, ze se mi do
jednoho obvodu vejde komplet cela logika, tj jak citacova dekada tak
preddelice casove zakladny a pomocna logika. No a tohle i bez preddelice
chodi do 100Mhz. I kdyz to neni nutne, protoze pro frekvence do 250Mhz mam
delicku 10ti a pro frekvence do 2Ghz mam delicku 64mi.. takze vysledna
frekvence pro mereni bude stejne jen kolem 30Mhz.... Kazdopadne tam budu mit
ty delicky obe dve, protoze napriklad pro radioamaterske pasmo 145Mhz je
presnejsi merit tou delickou 10ti... Procesor tam bude asi AT89C55, protoze
jsou v supliku, v PLC44, hradlove pole taky v PLCC44, takze celej citac v
podstate budou jen dve pouzdra PLCC44 v soklech vedle sebe...