Zna nekdo teplomer DS1721 ?

jnetopil@atlas.cz jnetopil
Středa Březen 17 12:03:06 CET 2004

Mam problem s komunikaci mezi teplomerem od Dallas Semiconductor DS1721 a Atmelem 89C52.
V DataSheetu pisou, ze umi pracovat (ten teplomer) ve Fast mode (400kHz) a ve Standard mode (100kHz).
Nikde ale nepisou, jak ho prepnout do toho Fast mode.
Ja se s nim snazim komunikovat rychlosti asi 180kHz a on mi nepotvrdi ani prvni bajt (nedostanu bit ACK).
Stejnou rutinou komunikuji s EEPROM od Atmela a ta komunikuje bez problemu.
U ni ale pisou, ze ten Standard mode (100kHz) je pri 2,5V napajeni a Fast mode (400kHz) pri 5V napajeni.
Ten teplomer na mne ale kasle.
Snizit komunikacni rychlost jsem nezkousel.
Asi to budu muset zkusit.
Je mozne, ze bych ho odpalil statickou elektrinou ?
Nikdy se mi nepodarilo ji odpalit logicky IO - jedine FET tranzistor, ktery nema na brane ochranu.
Logicke IO maji na vstupech ochranne diody (nebo ze by je ten teplomer nemel ?) .
Rozhodne jsem na statickou elektrinu pozor nedaval, ale take jsem na sobe nemel zadny svetr ani nic silonoveho apod.
Dekuji za radu
Jirka