Menic pro vreteno

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 12:03:02 CET 2004

Zdravim vsechny,
mam takovy problem, ktery me trapi uz delsi dobu, ale ted uz bych to
potreboval nejak vyresit. Mozna bude mit nekdo napad...
Sehnal jsem do CNC vrtacky vreteno s automatikou pro vymenu nastroju a
problem je v tom, ze je to dvoufazovy motor, v podstate neco jako krokac.
Tudiz pokud ho chci roztocit, musim ho krmit dvema sinusovkama proti sobe.
Kdyz ho pripojim na ridici jednotku pro krokace (LMD18245+Microcon
controller) tak se toci, ale vykon nic moc, je potreba vetsi napeti a proud.
Na vretenu je napsano 5,8A, 45-180V, 250-1000Hz, 1,1kW. Idealni by byl
nejaky 'tlustsi' LMD18245, ale na Inetu jsem nic podobneho neobjevil. Neslo
by vychazet z nejakeho menice pro trifazovy motor (treba to co vyslo nedavno
v A radiu) a upravit soft pro dve sinosuvky ? Nevim, jestli by se ale
dosahlo takhle vysokeho kmitoctu.
Diky za kazdy navrh ...
S pozdravem           with best regards
                 EZA-TV Vrchlabi
    Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
    Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
    543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
    Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv