NiCD versus NiMH

SSOU Vodochody s.r.o. ssouvodochody
Středa Březen 17 12:02:55 CET 2004

Urcite NiMh (pro digitalni fotoaparaty optimalni a vyrobci doporucovane).
Zrovna jsem si pro ten samy ucel koupil 4xTWICEL 1600mAh a testuju prave
dostavenou nabijecku s U2402B. Jako modelar pouzivam NiCd, NiMh, Li-Ion i Pb
vsude mozne a mam-li srovnanvat NiCd a NiMh, pak jsou zde nektere rozdily:

+ NiCd jsou schopny dodat vesi proud (desitky amper) - to je ale pro DF
zbytecne (do 2A je to zanedbatelny odber)
- NiCd maji obecne mensi kapacitu (dano konstrukci a chemii)
- NiCd maji vetsi samovybijeni
- NiCd a pametovy efekt - to je pomerne casto zminovany problem
odstranitelny jen obcasnym preformovanim clanku malym vyb/nab proudem
+ NiCd se daji rychleji nabijet (NiMh TWICEL maji doporucene pouze max. 1C -
tedy hodinove nabijeni. Zkusil jsem vice /2.2A/ a pak se moc prehrivaji)
- NiCd jsou neekologicke a brzy se proto prestanou vyrabet
+ NiMh se nemusi dovybijet pred nabijenim
- NiCd se maji skladovat ve vybitem stavu jinak odchazi
+ NiMh dlouho drzi napeti a teprve ke konci rychle klesa (NiCd maji
pozvolnejsi pokles)

Ono toho bude jeste vice, ale zrovna me nic dalsiho nenapada.

V.Wagner