Radiova linka

Petr Pokluda pokluda
Středa Březen 17 11:50:30 CET 2004

> Ten Siemens Gigaset modem M101 ponukla firma Siemens ,Vinohradska 12,
> Praha,k posudeniu.
> Ak by to niekto kupoval,potesil by ma so svojimi praktickymi skusenostami
> prevadzkou.
Pouzivam jiz cca 8 mesicu. Jednotky jsou umistene ve venkovnich krytech s
termoizolaci. Preklenuta vzdalenost je 170 metru, prenosova rychlost
57600Kbit/sec.
Sestava funguje pomerne dobre s "drobnymi" vyjimkami. Temi jsou pripady, kdy
se na trase objevi mobil vysilajici na plny vykon. Potom vytuhne vzdy jeden
z TRXu a pouze cca v 20% pripadu se sam nahodi. Pote co jsem nekolikrat (dle
zakona schvalnosti) zustal na vikend bez spojeni, bylo nutno k obema
jednotkam dodat WatchDog, ktery monitoruje provoz a v pripade vypadku
resetuje TRX odpojenim napajeciho napeti.
   Kolega musel problem vyresit stejne.
Konfigurace u mne je :

WAN ISP => vlastni PC LINUX router1&WEB server u ISP => TRX M101  < air >
TRX M101 =>PC LINUX Firewall/ router2=> firemni LAN

Pozn. Pokud byl na pozici router1 u ISP pouzit M$ WINNT server a pristup
pres RAS sluzby, mel jsem pocit dobre vyhozenych penez, protoze jak je
obecne znamo, RAS se M$ moc nepovedl a ve spojeni s M101 to vypadalo cvilema
na to ze si sezenu parni valec....
   Po napsani sparvnych skriptu a dodelavce hardware jsem nyni bez spojeni
max 3 minuty.

> Tiez mam zaujem o prepojenie dvoch PC kvoli internetu.Zatial /ale len do
> konca roku/ chodim cez modem tak,ze zavolam do prace na server a on mi
> zavola na spat a pritom mam priamu viditelnost cca300m bez prekazok co by
> som rad vyuzil.

Tech 300 metru bude fungovat nekde na venkove, kde se mobil vyskytne na
trase spojeni sporadicky a ne v mestske zastavbe, kde se k odrazum prida
jeste hejno mobilu. Ze statistiky resetovani je mozho pomerne presne urcit
zacatky pracovnich spicek....

Petr Pokluda