Java Virtual Machine pro jednocipy X Basic Stamp

Pavel Kriz pavkriz
Středa Březen 17 11:50:29 CET 2004

Oj, to jsem si rejpnul spatne.
Predem se radeji omlouvam za nasledujici polemiku.
Pokud to nekdo nedocte do konce, tak resume je, ze proti Basic Stampu
nic nemam, ale kupovat si ho nebudu (to urcite MITE mrzi ;-).

> O voze ci o koze? Nebo jen zmatena snaha o srovnavani nesrovnatelneho?

Ja tady nic nesrovnavam. Uvedl jsem pouze priklad, ktery z MEHO POHLEDU
(jsem pomerne demokraticky clovek a musite uznat ze na svuj pohled mam
nazor), ukazuje vyrobek u ktereho pomer cena/vykon je pomerne velky.
Samozrejme chapu, ze existuje sposta pouziti, kde tento pomer neni ani
tak dulezity, jako fakt, ze to naprogramuje nekdo, kdo umi pouze Basic
(opet nikoho nehanim, byly casy, kdy jsem na tom byl stejne). Proti
BasicStampu osobne nic nemam - prostudoval jsem si kdysi AppNotes a
chtel jsem si jeden (prasatko vetsi kredit neposkytlo) kousek koupit,
ale nakonec jsme shledal, ze ME (to nemyslim jako machrovani) to za tu
cenu nestoji. (Uz vidim ty usmevy na vasich tvarich, kdyz si me
predstavite, jak se rozmyslim na JEDNIM kusem :-)

> Mate zrejme naprosto zkreslene predstavy o vyrabenych (a prodavanych)
> objemech mikropocitacu kategorie BASIC Stamp.

Nemam zadne predstavy a uprime reco me to nezajima. Hledisko objemu
prodeje je EKONOMICKY ukazatel. Pokud udelate bezvadny marketing, muzete
prodat cokoliv (cim vetsi spolecnost, tim jednoduseji jim to lze prodat
- jo, tohle ja znam...). (Tahle pripominka je opravdu pouze k tomuto
argumentu.)

> Cilovym segmentem jsou:
> - profesionalove v jinych oblastech nez elektronika a pocitace
> (dostavaji tak overeny prostredek, ktery mohou velmi jednoduse pouzit
> na svem odbornem pisecku),

Naprosto uznavam...

> - aplikace, kde je to ekonomicky vyhodne (napr. i 10.000 ks BSII pro
> norskou
> telekomunikacni firmu, 2.000 ks UCB/PIC-B do Izraele apod.),

Tak tohle je silne kafe. Docela by me zajimalo, na co to norska
telekomunikacni firma potrebuje. Podle meho nazoru to nemuze byt
ekonomicky vyhodne uz od (asi tak) 10 kusu se stejnym firmware.

> - skoly (a to nejenom v nasem smyslu chapani, ale i mnoho vojenskych
> skol v USA),

Naprosto uznavam...

> - a mnohe dalsi zajmove skupiny (nebudeme zde delat marketing).
>
> Z techto duvodu povazuji Vas priklad za, rekneme, velmi nepromysleny.

1. Hovoril jsem za sebe (tedy argument pro Vas ostatni na nic ;-)
2. V tuto chvili jsem presveceny, ze mohu srovnavat TINI od Dallasu s
Basic Stampem od Parallaxu (i kdyz jsem to puvodne nemel vubec v
umyslu). Mate snad na mysli to, ze je jednodusi neco programovat v
Basicu nez v Jave?
3. Basic Stamp ma podle me uz svoje leta za sebou. Srovnal bych to napr.
s   mobilnim telefonem Nokia 5110 (uz se tesim na ohlasy z nokie). Je
bezva,  jednoduchy a pritom toho dost umi. Ve sve dobe to byla spicka v
pomeru cena/vykon, ale v dnesni dobe mu uz "ujel vlak". A prosim,
nerozvadejte jeste tohle srovnani. Melo slouzit jako zduvodneni, pro
srovnavam neco pomerne stareho s necim pomerne novim - tedy v tomto
ohledu to opravdu nemohu srovnavat. Ale dalsi generace se nebude
ohlizet...

> V. Pohnetal

Pavel Kriz
krizp1@cs.felk.cvut.cz

PS: Firmy MITE Hradec Kralove si vazim a je mi v mnoha ohledech
prikladem.