Radiova linka

Vladimir Vlach vvlach
Středa Březen 17 11:50:29 CET 2004

Pavel Kriz wrote:

> Jinak par zkusenosti s bezdratovymi pojitky WaveLAN:
> Stroj proxy.gybon.cz je v tuto chvili pripojen k internetu prave
> WaveLANem (ta velka pismena v nazvu si to nezaslouzi) od CZcomu (dnes je
> nazev World-online, ale jinak se nic nezmenilo). Slovo pripojen jsem
> pouzil pouze pro srozumitelnost, protoze spolehlivost je naprosto
> otresna. Podle kuloarnich informaci jde technologie wavelan (tedy
> accespoint <-> multi client) "do kytek". Delam vsechno proto, aby jsme
> se prepojili na Breeze!

No my zase mame ty nejhorsi zkusenosti s BreezeCOM produkty. Nove a
stare modely jsou navzajem nekomatibilni a AP (access point) pri vyssi
zatezi cca 600kbit/s uz nestiha, coz se negativne projevuje na nekolika
techto zarizenich :(
Naopak produkty WaveLAN (orinoco) pouzivame ke sve maximalni
spokojenosti. Funguji na vetsi vzdalenosti, rychleji a bezstarostne -
priznam se pouzivate propojeni bod <--> bod a nepouzivame zatim Access
Point.

Ale toto uz je mimo diskusi k tematu. Me velmi zaujalo reseni na male
vzdalenosti pres Siemense. Dival jsem se taky na stranky produktu
Diamond Multimedia http://www.diamondmm.com a maji taky nejake wireless
produkty, ktere jsou opravdu levne (cca $30-$50) v kmitoctovem pasmu
2.4GHz. Original drivery jsou pro Windoze a lze to rozchodit i pod
Linuxem - dle materialu, ktere jsem nasel.

Mate nekdo testnuto, jaka je _maximalni_ vzdalenost pripojeni pres
Siemens M110 na primou viditelnost? Da se k tomu pridat (cti pribastlit)
externi antena? Ja bych potreboval cca 500m prima viditelnost.

Vladimir Vlach
Danet.CZ