Data pres Cat.3 telefonni vedeni

Oldrich Kepka hw

From: <rkanovsky@csas.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Friday, September 08, 2000 7:52 AM
Subject: RE: Data pres Cat.3 telefonni vedeni

> [...]
delka
> vedeni mezi dvema TP kartami je 150 m. Pozadovana vzdalenost je vice nez
2x
> vetsi. Problem neni jen v rychlosti datoveho prenosu, ale hlavne v dobe,
za
> jakou signal projde od jednoho zarizeni k druhemu. Tady hrozi nebezpeci
> velkeho mnozstvi neosetrenych, nebo spatne osetrenych kolizi. NAvic si
> nejsem jisty, zda sitove karty nemaji na vstupu nejake filtry, ktere
> propousteji jen urcite pasmo.
>
> Tady pomuze asi jenom modem (moc $$$), nebo rychla seriova karta + prevod
RS
> 232 na neco, co zvladne uvedenou vzdalenost.
Line driver za min. 600$ se mi kupovat opravdu nechce a to 2 krat.

Ty by me zajimal jestli lze udelat prevod zrychleho RS232 (tj. >115kbit/s)
treba na RS485 nebo RS422.

> Slo by take pouzit nekolik seriovych portu na 115200 b/s paralelne.
To by slo, i kdyz nevim, jestli lze v Linuxu konfigurovat chunk, asi ano.
Ale kupovat 10 prevodniku na RS485 a multiportovou kartu se mi taky nechce.

> Sice to
> da  trochu praci nakonfigurovat, ale zase mas jistotu, ze vpripade vypadku
> ti pojede alespon jedna seriova linka. Sam jsem to nikdy nezkousel, ale na
> nejakych linuxovych strankach jsem to videl popsane.

> Reseni je take pouzit paralelni port (v linuxu existuje podpora pro PPP
pres
> paralelni port) + prevodnik na seriovy prenos.
To jsme ale zase u problemu serioveho prenosu.