DCF XTall

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 11:50:23 CET 2004

Je to krystal 77,5 KHz, kupuju je u Condada, v posledni dobe i v GESu. Ten
krystal je jediny selektivni prvek v prijimaci (mimo feritky, ktera ma 100x
vetsi sirku pasma). Na krystalu je napeti v mikrovoltech az v milivoltech,
navic na impedanci cca 0,5 Mohm. Proto se tvari jako mrtvy. Protoze krystal
zpravidla visi jen na privodech, myslim, ze je proti narazum odolny. Spis
bych zkontroloval, jestli se neutrhnul privod od feritky, nebo se ve vinuti
neposunula.
                                                                Andel

> Caf,
> kolega praskol o zem svoj DCF budik :-)
> hodiny sa po tomto zakroku nevedia nasynchronizovat na vysielac
> na plosaku su 2 zakvapnute cipy, jeden je hodiny & LCD budic, ten ma xtall
32.768kHz, ten slape
> ten druhy je predpokladam prijimac DCF. Ten ma tiez xtall, ale ten je
mrtvy - a hlavne je bez oznacenia.