PLL problemy

Ivan Feno feno

From: Honza Krejsa <barborak02@atlas.cz>
> Opět se s velkou duverou obracim na vas obracim. Mam male potize s
> demodulaci audio signalu pomoco FM modulace s pouzitim obvodu 74hc4046.
> Kvalita signalu je dalo by se rici perfektni, ale vždy at uz moduluji
signal
> na stredove frekvenci 200 khz nebo 1 Mhz, tam zhruba konci prenosove
> moznosti levnych laserovych diod, vždy se po demodulaci objevi takova
nejaka
> ozvena, velmi ticha, takove jakoby chrceni ozyvajici se v momentu
například
> [...]

Zdravim,
zda sa mi, ze by mohlo ist o podobny problem ako som mal ja -
par dni dozadu som tu o tom pisal.
Nazval by som to "kmitanie po zaveseni". PLL je prakticky zaveseny,
ale kmita s malym tlmenim okolo vstupnej frekvencie (asi +-5%). Ak sa
nemeni,
postupne kmity zmiznu. Pri zmene frekvencie sa opat rozkmita.
Riesenie:
spociva v laborovani s "Loop filtrom". Je to kapitola sama o sebe a
da sa na to namontovat solidna matematika.
Najcastejsie sa pouziva obycajny RC clanok, ale poznatelne vylepsenie
sa da dosiahnut ak sa do serie s C zaradi odpor a tento seriovy RC clanok
sa preklenie este jednym C (kapacita asi Cmain/10).
Ja som takto znizil dobu zavesenia zo 14s asi na 0.5s (pri Fref=50Hz).
Pekna schema je uvedena aj v jednej Analog Devices publikacii
"Analog Dialogue" volume 33/1999.
Nie som doma v RxTx, ale mozno niektori "pani" taketo zapojenia
poznaju:

IN------------------3K3-----------------------OUT
          |          |                           |
         1n       5K6                     620p
          |         8n2                       |

Tento filter je zaradeny medzi vystup frekvencne fazoveho detektoru a vstup
VCO.
Vela stastia, s pozdravom
                                                   Ivan Feno.