Bitscope - uvaha (asi blbnu)

Hynek Sladky sladky
Středa Březen 17 11:50:18 CET 2004

Dobry den,

kdysi na FEL v Praze delali studenti na podobnem projektu:
karta do PC s 4 obvody FPGA Xilinx a rychlou SRAM. K tomu se
pres konektor pripojovaly AD-DA moduly. Kazdy modul mel
svoji identifikaci, takze po zasunuti do konektoru se rovnou
mohl spustit prislusny ovladaci program. Tento program
komunikoval s kartou pres jakysi manager, ktery prideloval
HW prostredky, konfiguroval je a slouzil jako 'BIOS'. SW
fungoval (v te dobe) pod Win 3.x. Vymyslene to bylo dobre,
ale funkcni jsem videl pouze generator funkci a logicky
analyzator. Jako tymova prace mel kazdy SW jine graficke
rozhrani, kazdy HW jinak propracovane funkce... Melo to
vyhodu, ze jednotlive pristroje byly HW nezavisle, ale
soucasne jich mohl byt pouze omezeny pocet (3 pristroje
kazdy s jednim FPGA nebo mene, pokud jeden pristroj pouzival
vice FPGA).

Tolik pro inspiraci.
Hynek Sladky

----- Original Message -----
From: <k.kral@atlas.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Sunday, September 24, 2000 10:32 AM
Subject: Bitscope - uvaha (asi blbnu)

> 2 (4) - kanal osciloskop, asi by nebyla naskodu vetsi
vzorkovaci frekvence (je problem sehnat rychlejsi AC ???)
nebo 12bit rozliseni (rychle 12bit AC jsem videl) a vetsi
pamet pro data (512kB ???) max.  frekvence (kolik podle vas
??? 100MHz 150MHz ???)
> 8 (16) - bit logicky analyzator, vyhodou by byla vetsi
pamet 512kB a fungovani do 100MHz (8Bit) 50MHz (16bit)
> citac - do 1GHz co dodat
> multimetr - pokud by se v osciloskopu pouzil 12bit AC neni
co resit
> funkcni (vlnovy) generator - mozna existuje nejaky
frekvencni generator (neco jako MAX038), ale vhodny pro
rizeni procesorem NEVITE O NECEM ????
> pokud vlnovy generator mohlo by to fungovat tak, ze se v
PC pripravi vzorek vlny a ta se nahraje do SRAM, odkud se
prehrava na rychly
> DAC. 12Bit MAX501x umi az 100Msps.
>
> Secteno a podtrzeno po HW strance jde o zakladni modul s
MPU (rizeni + komunikace s PC), rychlou verzi PDL a 2x 12ns
SRAM 512kB.
> Vse ostatni reseno jako moduly (ne vsichni potrebuji vse)
>
> - log. analyzator, na modulu by vlasne byl pouze konektor
a nejake ochrane obvody
> - AD prevodniky pro osciloskop - je podle vas vyhodnejsi
vetsi rozliseni prevodniku nebo vetsi frekvence prevodu ???
> - citac, mozna nejaka delicka a dalo by se to pricpat k
osciloskopu nebo log. analyzatoru
> - multimert to by resil 12 bit AD na modulu asciloskopu,
pokud by se pouzil 8bit AC pak by slo pouzit k rizeni
ADuC812 nebo ADuC824 (16/24bit AC)
> - rychly 12bit DAC pro vlnovy generator.
>
> Software: nevim, ale ja osobne jeste nevidel slusny SW pro
merici pristroje pripojitelne k PC a to jak po funkcni tak
ergonomicke strance.

> Funkce nechme stranou, predstavoval bych si SW pro
Windows, rozliseni min 800x600 (ja bych uvital 1024x768
????) cele reseno
> jako skutecny pristroj od HP nebo Tektronix (oni prece
maji lidi co resi otazky ergonomie a potrebnych funkci ).

> Uvitam kazdy podnet, myslenku nebo navrh na spolecny
vyvoj.

> K.Kral
>

> P.S. Nevite o nejakem zdroji informaci o realizaci co
nejpresnejsich frekvencnich citacu (presnost 32, 48bit)
(software, minimum hw; x51 + 74HC590 + pred delic) ???