Bitscope - uvaha (asi blbnu)

k.kral@atlas.cz k.kral
Středa Březen 17 11:50:17 CET 2004

Na uvod ja netvrdil, ze to tak musi fungovat.

>SRAM - 12ns, kde je vzit
Pripoustim je to problem, ale troufnu si tvrdit, umim je sehnat (prakticky overeno).
Jak rikam nedovedu posoudit zda velikost vyrazne pozitivne ovlivni funkci, ale pripada mi, ze u osciloskopu s
rychlym vzorkovanim to chce vic nez obligatnich 32kB (o rychlosti netreba diskutovat).

>2. Nac MPU, vse je mozne primo ridit z PC, MCU to jen udela komplikovanejsi
>a k vlastnimu rizeni se stejne neda pouzit, maximalne jako prevodnik z/do serioveho prenosu

Souhlas, nesouhlas, otazka je co je lepsi.
- pro   - jednossi HW
- pro   - levnejsi
- pro   - rychlejsi prenos do PC
- proti - musi to byt rizeno pres LPT nebo to musi byt karta do PC. Osobne mam ke kartam do PC docela neduveru,
          nejak se nemohu zbavit dojmu, ze mi muze pri mereni ujet ruka a krom "meraku" odrovnam i PC (plati i pro galv. neoddelene LPT).
	  Pocitac mam pod stolem, nemam na pridavne karty misto, vlastne nemam v PC ani ISA slot (Intel uz ISA nepodporuje a specifikace PC99 jej uz neobsahuje)
	  Slozitejsi SW.
- proti - Vetsi zavislost na "neznamem" HW (typ PC) neznameho uzivatele, zavislost na OS a platforme PC. I kdyz pripousitm, podobne veci nepripojuje k PalmPilotu kazdy :-).

>Optimizmus je krasna vec, hola realita neco uplne jineho. Pozadavky na trig.obvody LA a DSO jsou ponekud(dost) jine
Asi ano, ale napriklad u BitScope to zvladli a znam spoustu (3) dalsich podobnych zarizeni.

>  - ma to merit, nebo ukazovat
No merit, nicmene napriklad citac 1300MHz od pana Zajice je defakto delicka + 74HC590 + x51
a udavana max. presnost do 30MHz 0.1Hz do 1300MHz 10Hz. Co dadat - dalsi mozna prace pro MPU.
Nicmene, fakt by me zajimalo jak ten Zajicuv SW funguje (me nejak vychazi jina presnost).

>Ona ergonomie na PC a samostatnem pristroji je pokazde ponekud o necem jinem.
Naprosty souhlas, treba otocne ovladace jsou na PC mozna efekti, ale jinak "blbe".
Nicmene jsem zatim nevidel ergonomicky a uzivatelsky promakly SW pro mereni na PC.

>A spolecny vyvoj, kde zijes. Parkrat jsem se o to pokusil, a vzdy si pekne
>natlouk h..u.
>Ale co, jeste jednou to skusit muzu.

Tak to bych rekl je ten nejvetsi "prus.." na cele veci. Prijemne o necem pokecat je jedna vec,
na necem makat dodrzovat terminy vec druha. Nedej pak boze, aby to nakonec fungovalo, byl o to zajem, a na prodeji
naprogramovaneho obvodu se vydelelo smesnych 50Kc  - hruza, des a nocni mura.

Tak to asi ne.

Myslim, ze i zde by se reseni naslo.
Domnivam se, ze podobne veci nelze resit jako cistou charitu (drive nebo pozdeji i nejvetsi nadsenec odpadne, sw se trvale nezlepsuje, atd...),
ovsem ani cista komerce neni resenim (vse se promitne do vysledne ceny, omezeny vyvojovy tym atd.).

Osobne se mi libi reseni jako Open Hardware, GNU a podobne viz. zminovany BitScope.

Pokud by se podarilo specifikovat pozadavky na na to "multifunkci" zarizeni, definovat HW, ktery by to umel, definovat jeste akceptovatelnou cenu a
hlavne by se naslo par schopnych lidi.  Urcite by jsme nasli zpusob jak se domluvit a pak vydelat se da i kdyz se nezbohatne na prodeji 1ks a nejde o komerci,
viz BitScope nebo Linux.
Vite kolik se celosvetove prodalo BitScopu ??? Verte je to docela zajimave cislo.

Zpatky k veci uvital bych kdyby se cteni NNN (co to znamena ???) mohli vyjadrit co by od podobneho zarizeni chteli
(DPO, LA, citac, multimetr, generator, mycka na nadobi atd.), jake parametry by ocekavali (DPO 50MHz, 100MHz, 150MHz, 50MS/s, 80MS/s, 1Gs/s apod.)
a hlavne kolik by za podobny kram byli ochotni utratit. Pokud by to ovsem vubec nekoho zajimalo.

A pak se  muzem bavit dal.

Blbnu, nemam to zapotrebi, ale ...

K.Kral