Jak se pripojit k telefoni lince...

Jaromir Subcik subcik
Středa Březen 17 11:50:13 CET 2004

> Zdravim,
> Pokud jste si jist, ze ty zesilovace pracuji jak maji,
> tak by problem mohl byt jen v przpusobeni... telefonni
> pristroj by mel mit impedanci 600Ohmu cemuz by mela odpovidat
> impedance toho trafka na vstupu... myslim, ze nejednodussi
> postup je, aby stejnosmerny odpor vinuti na vstupu byl onech
> 600ohmu. Jinak by mozna pomohlo zapojit do linky 600Ohm odpor
> a to trafko k nemu pripojit pres prislusny kondik...

Tady se musim zapojit do diskuze - spravna je veta, ze telefonni pristroj by
mel mit IMPEDANCI 600Ohm, tedy nikoliv ODPOR! Stejnosmerne ma mit odpor pod
320Ohm, stridave impedanci 600Ohm. Takze rada zapojit odpor a dat trafo pres
kondik je spise horsi reseni.
Problem vidim spise v nevhodnem trafku - bud je presyceno prochazejicim ss
proudem nebo neni urceno pro telekomunikace.
Reseni se tedy nabizi dvoji - bud najit dostatecne velke telefonni trafo,
kteremu nebude vadit ss proud linky (dostatecny prurez sloupku - neco
takoveho lze vykuchat z predpotopniho telefonu), nebo pouzit moderni male
telefonni trafo pres kondenzator a pridat elektronickou zatez. Treti
moznosti je pouzit optronu (myslim, ze tak to resil treba Kosta v konstrukci
ovladani po telefonu), ale to uz je trochu slozitejsi na delani vyhybky
(zamezeni zpetne vazby).

Jarda