BAD sektory HDD

Jiri Drozd jirkonf
Středa Březen 17 11:50:06 CET 2004

Zdravim konferenci,
chtel bych se zeptat na jednu vec ohledne HDD. Na mem HDD SAMSUNG se z
niceho nic vytvoril BAD sektor (4096Bajtu) zhruba nekde na konci disku. S
tim diskem se nic nedelo (zadny naraz a pod, byl zasroubovany v PC), tak me
to bylo divny, proto jsem jej nekolikrat prejel kontrolou povrchu, vsechno
OK, az na ten jeden... Nedalo mi to, data jsem vyzalohoval a disk
zformatoval (ony ty wokna uz to taky potrebovaly) a to nejdriv FDISKEM
(vytvoreni a zruseni partition) a pak FORMAT C:. Po naformatovani to hlasilo
uz 0.95MB v chybnych sektorech (podle mapy disku ve scandisku tam bylo asi
5chybnych ALE RUZNE ROZTROUSENYCH VCELKU ROVNOMERNE PO CELEM DISKU....). To
se mi zdalo uz VELICE divne. Dalsi vec, kterou jsem s tim diskem udelal bylo
to, ze jsem jej FDISKEM rozdelil na C,D,E a kazdou takto vzniklou jednotlku
zformatoval FORMATem. K memu udivu, na jednotkach C a D nebyl zadny chybny
sektor, na Ecku byl jeden (4096B), zhruba nekde ukonce. Nakonec jsem disk
opet FDISKEM vratil do puvodniho stavu (jedna partition pres cely disk) a
opet zformatoval. Po dokonceni formatu jsem uz nechapal naprosto nic, na
disku bylo ZASE 0.95MB V CHYBNYCH SEKTORECH ROZTROUSENYCH ROVNOMERNE PO
CELEM HDD !!!!!!!!

Moje otazka zni: JAK JE TO MOZNE ??? Vzdycky jsem si myslel, ze vadny sektor
na disku bud fyzicky je nebo neni, ale aby tam jednou byl a pak zase ne a
pak zas jo ?!?!?!?!?!?! Z toho jsem volaky tulpachovy !!! Muze mi to nekdo
vysvetlit ?

Pro upresneni, ten disk ma 6.4GB, je necely rok stary (takze ho muzu a budu
reklamovat), delal jsem to na PC AMDK6-II/350MHz (na kterem uz skoro rok
fungoval bez sebemensich problemu), v FDISKU jsem samozrejme vzdy zapinal
spravu velkych disku.

MOC DIKY, JIRKA