Award-obvod real. casu

Tomáš Dresler t.dresler
Středa Březen 17 11:49:56 CET 2004

Vsechny OS na PC drzi cas pomoci casovace, takze po zakladnim nastaveni z
RTC pujde stabilne. Reseni vidim troji: vymenit RTC (coz je mirne
problematicke, pokud je soucasti chipsetu), vymenit desku (dnes MB 486
koupite za dve, tri sta Kc) nebo zasynchrnizovat cas jeste pred nabehnutim
Windows (tj. do autoexec.bat pridat nejakou utilitku, ktera si cas stahne
napr. z DCF77 prijimace nebo z nejakeho sitoveho serveru - ac instalovat a
deinstalovat packet driver kvuli jednomu cas. udaji a zaroven muset byt na
kabelu a mit sit je asi neprakticke, ci dokonce z RTC napojeneho na 8051).
Do posledni moznosti patri i to, ze sezenete/napisete service, ktery se
spusti jeste pred pozadavkem Win na sync. casu a sosne data z nejakeho SNTP
serveru (www.nist.gov, www.nasa.gov, ...).

Casove a financne nejpriznivejsi je podle me bud 8051 nebo vymena MB.

Tomas Dresler

-----Original Message-----
From: hw-news@list.gin.cz [mailto:hw-news@list.gin.cz]On Behalf Of Petr
BRANDEJS
Sent: Tuesday, October 17, 2000 5:16 PM
To: Multiple recipients of list
Subject: Award-obvod real. casu

     Nemate nekdo zkusenost s nasl. problemem?
Na 486/100 DX4 Award PnP Bios se samo od sebe stalo
cosi podivneho: Rozchazi se cas, v BIOSu je videt, jak
"jede" rychlosti cca 2 roky za sec. Zkousel jsem prehrat
puvodni BIOS, pri kterem to zacalo zlobit, novym stazenym
od OCTEK, ale je to stejne. Pravdepodobne HW zavada RTC.
     Co s tim?
V PROMPTu uz cas drzi, ale nejdriv jsem vystavil fakturu
v roce 2017 a s W95 se pri kazdem spusteni objevuje rovnani
casu, z cehoz mi brzy mrskne.

                      Predem diky.

P.S. Je mi ho lito hodit pres palubu.

P.Brandejs