Vrtacka

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 11:49:54 CET 2004

At 23:56 17.10.2000 +0200, AZE wrote:

>Videl jsem na veletrhu v Brne i v provozu vrtacku fy DREMEL
>(obch. zastoupeni R. Bosch), velice pekna, se zakl. prislusenstvim

Tak tu na vrtani DPS vrele nedoporucuju, to i ten zminovany PROXON je asi lepsi. Dremel je sice hezky strojecek, na hobby pouziti super, ale na praci to neni. Ja jsem se taky nechal nachytat :-(. Proble je, ze loziska rotoru jsou ulozena v plastu, takze prenost ulozeni nic moc a spodni lozisko je pomerne hodne daleko od hlavicky, takze hlavicka ma tendenci 'vrnet'. Navic klestina, ktera upina vrtak je hlinikova a navic na stopku 3,2, takze vydrzi asi tak 10 upnuti vrtaku, paxe vymacka a vrtaky hazeji, coz je pro tvrdokovovy vrtak 0,8-1mm jista smrt. Ja ji mel v CNC vrtacce a hodne rychle jsem ji zase vyhodil. A to ani nemluvim o frezovani. Ted jsem tam dal vrtacku od Narexu a zatim jsem spokojen - 580W, kalena ocelova klestina, regulator otacek. Bohuzel toci jen 31 000 ot/min, coz je na 1mm vrtaky dost malo, predepisuji pro ne 57 000 ot/min. Ale na kolektorovem motoru se asi vyssi otacky dosahnout nedaji, na to se pouzivaji dvoufazove motory, neco jako krokac.
S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv