Data pres laser

Tomas Franke tomas.f
Středa Březen 17 11:49:45 CET 2004

Honza Krejsa wrote:

>  Pro prenos dat na dalku doporucuji infra prenos, lze pouzit i levne
> laserove ukazovatku, "modulace" tam konci asi u 800 Khz, ale to uz je spis

Tak nizko? Predpokladam, ze je to zpusobeny kapacitou toho zdroje proudu
pro laser. Nekde jsem videl reseni, kde pouzili jen to laserovou diodu a
ten obvod si udelali sami se vstupem pro modulaci. Tam by pak patrne slo
dosahnout mnohem vetsi rychlosti (udajne az 10Mbit Ethernet) ale nejsem
si jistej jestli se da podomacku rozume nastavit proud tim laserem kdyz
nemas meric optickyho vykonu.

> takovej humus, ale mel jsem prenos zvuku s fm modulaci a fm demodulaci s
> 74HC4046, na to ukazovatku staci a v noci je to efektni.

Nemas hodnoty soucastek kolem 74hc4046, hlavne ten filtr, matematika
neni moji nejsilnejsi strankou. Da se udelat dva modulatory a dva
demodulatory, kazdej na jiny frekvenci a prenaset stereo?

>  Ja ale doporucuji fm prevest na pwm.

Proc, je to vyhodnejsi?

Tomas Franke