-2- Zdroj stabilizovaneho napeti ??

Pavel Rotter PavelRotter
Středa Březen 17 11:49:37 CET 2004

Dobry den,

zapojeni je ponekud netradicni, ale jestli jsem vse dobre pochopil, tak na
rezistorech R1 az R5 maji vznikat ubytky, ktere maji otevirat tranzistory.
Pri uvaze, ze tranzistor se otevre pri cca 0.6V, tak prvni by oteviral jiz
pri proudu 0,127A (odpor 4R7) ale ten posledni (odpor 0,047) by teoreticky
mel otevrit az pri proudu 12.7A (hodnoty odporu 'mezi' nebyly oznaceny, ale
predpokladam, ze autor je rozvrhl tak, ze tranzistory se postupne
"pridavaji" pri narustu proudu). V praxi bych ovsem takove zapojeni
nedoporucoval, protoze tranzistory NPN v takovemto zapojeni lze jen obtizne
saturovat a navic jejich parametry se dost meni s teplotou (a tepla bude
vznikat dost). Na zaver, problem bude asi v tech odporech R1 az R5.....

S pozdravem Pavel Rotter

za NEWTE spol. s r .o.
Jateční 847
415 01 TEPLICE