Odhlucneni PC

Miloslav Kazda miloslav.kazda
Středa Březen 17 11:49:31 CET 2004

no ja jsem odhlucneni sveho pocitace vyresil docela jednoduse:

1) nejvice mi hlucel vetracek od zdroje, a byl dost predimenzovany,
tak jsem mu pomerne jednoduse stahnul otacky predradnym odporem (od
oka, chvilku jsem hledal spravnou hodnotu) - ani po dlouhem provozu se
teplota zdroje nedostane nad 35 st.C.

2) pak byl relativne hlucny muj novy disk (Quantum 7200 ot/min). Jenze
ta hlucnost byla zpusobena tim, ze jak je disk zabudovan natvrdo v
plechove skrini, tak pri pohybu hlavicek vznika zvuk podobny
priklepove vrtacce ve vedlejsi mistnosti. Tento problem jsem vyresil
dost razantne zavesenim disku na silikonove hadicky pod uchyty (byla
to docela prace vymyslet jak to uchytit, ale pak pomohl MERKUR). Ted
je disk slyset tak ze skoro o nem clovek nevi.

3) vetracek na procesoru. U toho jsem se neodvazil snizovat otacky,
protoze je na AMD K6-2/266 a procesory od AMD jsou takova soukroma
kaminka. Ale zase jsem zjistil, ze plechovy chladic pusobi jako
ozvucnice, ktera zesiluje vibrace. Reseni bylo jednoduche, stacilo
vetracek odsroubovat z chladice, podlozit pruznymi podlozkami a
pridelat k chladici gumickami (znova ho prisroubovat srouby nema smysl
protoze pak jsem tam nemusel davat ty pruzne podlozky). Tim se
hlucnost vetracku (resp. celeho chladice) vyrazne snizila, a navic se
teplota procesoru snizila o 5 st.C.

4) Jako posledni jsem si koupil 10 mm silny polystyren (cca 10Kc) a
ten jsem nalepil zevnitr na bednu. Teplota uvnitr je asi tak 38 st.C a
to je docela v pohode.

Miloslav Kazda
                             miloslav.kazda@volny.cz