Napajeni laserove diody

Tomas Franke tomas.f
Středa Březen 17 11:49:22 CET 2004

Jiri Drozd wrote:

> Zdravim konferenci,
> nadavno jsem si v GM koupil laserovou diodu asi za 50Kc, chtel jsem

Jen za 50Kc? Ma ta dioda nejaky oznaceni? nebo je k ni nekde manual?

> [...]
> pripojil na napajeni 5V pres rezistor tak, aby diodou tekl proud psany v
> katalogu (tusim 40mA). Svitila pekne. Jenze ne dlouho. Pak mi od odporu
> upadl dratek, tak jsem jej pripajel (trafopajkou) a od te doby dioda sviti
> tad 1/5 puvodni intenzity. Pri pajeni jsem vytahl jednu svorku ze zdroje,
> abych zabranil zniceni diody nahodnym zkratem odporu. Moje otazka zni, PROC
> ??? To jsou tak nachylne napriklad na statickou elektrinu jako CMOS ? Nebo
> se musi laserove diody napajet jinak nez pres odpor ??? Dekuji za jakoukoliv

Jsou citlivy na statiku, jako trazistory rizeny polem co nemaji integrovany
ochranny diody
Dioda by se mela napajet ze zdroje proudu, kterej ridi proud laserem tak aby byl
stalej proud monitorovaci fotodiodou (3 vyvod). Ukazovatka tenhle luxus
postradaji, maji tam bud jen zdroj konstantniho proudu s 1 tranzistorem nebo jen
ten odpor jako ty. Pracovni bod laseru je znacne zavislej na teplote, cim vetsi
zima tim vic sviti.

Tomas