Napajeni laserove diody

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:49:16 CET 2004

Koherentnost svazku v beznem laseru je dana predevsim tim, ze rezonator
tvori zrcadla, ktera jsou od sebe z pohledu vlnove delky svetla veeeeeeelmi
vzdalena. Z toho plyne, ze foton, ktery se byt jen malilinko uhne od opticke
osy, nema sanci mezi nimi rezonovat a jde do haje. U polovodicoveho laseru
jsou zrcadla rezonatoru velmi blizko u sebe, takze kdektery foton, i kdyz
bezi pod jinym uhlem je zapojen do hry. Navic ta zrcadla budou asi velmi
nevalne kvality (udelejte technologickymi procesy pro vyrobu polovodicu
(difuze, epitaxe atd.) presne rovinna a presne planparalelni zrcadla.....).

							Jakub Serych

P.S. Tak jsem taky podlehl zdejsi diskusi a koupil jsem si u rakose
ukazovatko. Pronufal jsem se do nej a ta dioda, co tam je, ma podle meho
mineni pouze dva vyvody, tedy asi zadnou zpetnovazebni fotodiodu. Je to
mozne nebo to znamena, ze regulace je integrovana uz primo na cipu diody?