Cteni portu ISA

Pavel Krejci pkrejci
Středa Březen 17 11:49:08 CET 2004

>  Ak potrebujete 256kHz x 12bitov prenasat cez ECP do PC tak
>musite citat rychlostou 512kHz, lebo musite precitat 2porty -
>datove a riadiace piny sa totiz nedaju nacitat jednou 8-bitovou
>instrukciou instrukciou.
No to je samozrejme, asi jsem mel trochu zkrat na neuronech :-(

>  Ale je tu dobra sprava na zrychlenie software: tie 2 porty sa daju
>nacitat jednou 16-bitovou instrukciou, lebo lezia za sebou (378-
>datovy register, 379-status register). Do programu jednoducho date
Tyto adresy jsou mi znamy, ale mel jsem pocit, ze datove piny
se nedaji takto cist. Ze to cte jen vnitrni registr a nikoliv primo piny.
Kazdopadne to vyzkousim.

>  Osobne mam skusenosti z ECP prenosom - to vsak chce
>hanshake od externeho HW. Ale cez DMA prenos cez ECP
>dosahujem asi 500kB/s (pod Windows). Dalsia vyhoda DMA
>prenosu je, ze to ide na pozadi (ja s tymi cca 300kB/s generujem
>priebeh do externeho HW na pozadi Windows a vytazenie
>procesora je asi 30%) a prenos je plynuly - neseka ho ako pri
>programovej slucke, ked Windowsy prepinaju tasky.
No ja mel na mysli prave tento zpusob prenosu, jestli
bych mohl jeste jednou poprosit. Ja jsem se koukal
do specifikaci, ale tam mi to nebylo prilis jasne.

Dekuji Vam mnohokrat.
Pavel Krejci