Technologia vyroby peciatky

rotta, spol.s r.o. rotta
Středa Březen 17 11:49:02 CET 2004

Kolegove,

pro kusove serie pristrojovych panelu pouzivam tuto technologii:
Panel namaluji v Corel Draw (nebo jinem kreslici) a vytisknu laserovou
tiskárnou (HP5L) na samolepici folii, kterou -alespon v Praze- prodava kazde
lepsi papirnictvi a kopirka pod nazvem "samolepici folie pro laserove
tiskarny". Folie velikosti A4 se dodavaji v barvach hlinik (stribrna), mosaz
(zlata), leskle bila a transparentni za priblizne 30,00 Kc. Pokud je treba,
prekryji tisk na folii dalsi vrstvou, tentokrat transparentni. Vysledek
(IMHO) je srovnatelny s velmi kvalitnim sitotiskem, predci gravirovani a
dokonce i laser. Trvanlivost je velika, pouzivam tyto panely na pristroje
pracujici v prostredi vyzadujicim kryti IP 65, obsluha pracuje v rukavicich
a po dvou letech neni znamky opotrebeni.
Pro kvalitni nalepeni je treba lepit folii mokrym postupem: sejmout kryci
papir, folii namocit v ciste (!!!) vode s nepatrnym (!!!) pridavkem
saponatu, nechat okapat a prilozit na pozadovane misto. Pokud je ve vode
jakakoli necistota, nalepi se na lepici vrstvu a panel nebude rovny. Folii
lze velmi lehce pohybovat, presne ji umistit a fixovat pritlacenim (nejlepe
fotovalecek). Folie prilne, pred montazi panelu je vsak treba pockat
alespon 12 hodin (lepe vice). Je to sice neuveritelne, ale voda, ktera
zustane pod folii se odpari a folie dokonale prilne. Je to dobre videt na
transparentni folii, kde jsou jeste dva az tri dny videt jakesi "mlzne"
oblacky velikosti spendlikove hlavicky, ktere postupne mizi. Folii lze velmi
dobre opracovat (i dve vrstvy na sobe). Mensi otvory lze prorazit trnem
vrtaku, kterym byl otvor vrtan, vetsi otvory a otvory nepravidelneho tvaru
lze vyřiznout modelarskym skalpelem.
Je sobota, v pondeli zjistim presny nazev folie a adresu dodavatelu. Pokud
bude mit zajem vice z Vas, mohu tyto folie prodavat ja v maloobchode (viz
adresa), nebo zaslat postou.

S pozdravem
--
Jiri Rotta