pH metr a LoT406-M6-DXK-s7/25

Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 11:49:01 CET 2004

Udelat PH metr muze byt hodne jednoduche, a nebo hodne slozite. Zalezi,
jestli to ma slouzit pro laboratorni ucely, nebo jen napr. pro kontrolu vody
u rybicek.
Elektroda dava napeti zavisle na PH a na teplote. Strmost elektrody je od 50
do 61 mV/pH,  teoret. 54,198 a zavadi se korekce na teplotu. Pri mensich
narokach na presnost a pri mereni za pokojove teploty se da korekce teploty
zanedbat. Strmost je zavisla i na starnuti elektrody, musi se kalibrovat
podle dvou roztoku o znamem pH. Pri kalibrci se nastavuje strmost a posuv
nuly. Elektroda se nesmi zatezovat. Pouziva se fetovy operak a vstup se pro
zmenseni svodoveho proudu netaha po tistaku.

Andel