taky zarivky - Re: seriove zapojeni zarivek

havraj1.edu@mail.cez.cz havraj1.edu
Středa Březen 17 11:49:00 CET 2004

Mam tez chatu nez 220V. Resil jesem to trosku odlisne. Postavil jsem dvojcinny
menic s vyk fetama. Na konci je klasicke trafo 2x10V-220V. Luze s toho sice
obdelnik, ale to nevadi. Ma cca 60W a krmim tim zatim 4 "usporny zarivky" od 9W
do 20W. Bez problemu. Lze to pouzit i pro jine spotrebice. Autor tvrdi, ze
testoval i vez a Comodore C64.

Raven

Tento problem mne velice zajima. Mam chatu bez el. a pouzivam k sviceni
zarivky napajene pres menic z 12V.
Nejvice se mi osvecilo zapojeni uplne jednoducheho blokovaciho menice s
jednim tranzistorem. Nic jednodusiho nejde asi uz udelat, a dosahuje to
subjektivne dost velki zcinnosti(18W zarivka slusne "sviti" pri odberu
menice uz kolem 8W) pri f asi 5 az 10KHz. Je pravda ze je proud v zarivce
nesymetricky a zarivka casem zcerna a prestane svitit.
Jestli ma nekdo skusenosti s dvojcinnym zapojenim menice pro zarivku, at se
prosim snimi podeli. Zajimala by mne hlavne optimalni kmitocet pro zarivku
(vzhledem k ucinnosti a stabilite). Ma nekdo skusenosti z rizenim jasu
zarivky stridou proudu?

Diky.
Tomas Nejedlo