Skutecna rychlost 56k modemu

Frantisek Bocek xbocekf
Středa Březen 17 11:52:53 CET 2004

Zabyvam se internetem a digitalni televizi jiz par let a mam k teto technologii par
pripominek:

Udavana rychlost 45 Mb se nezaklada na pravde.  Transpondery pracuji
s modulacni rychlosti 22.000 KBaud a FEC 5/6. Pri pouzite modulaci (QPSK) je
cista rychlost prenosu dat jen priblizne 33-34 Mb/s.
Navic v techto vyhrazenych transponderech protlacuji jeste streaming par TV programu v nizke kvalite
(IP/UDP  multicast).

Celkova rychlost je jiste slusna, ale kdo vi, kolik maji uzivatelu. Kdyz uvazime, ze rocni pronajem jedineho
transponderu je priblizne 2-3 mil. euro, k tomu naklady  na vysokorychlostni  pripojeni k internetu, tak mi
vychazi (velmi hruby odhad), ze uzivatelu musi byt tak 20000/transponder, aby se jim to vyplatilo.

Jako problem take vidim pristup pres proxy server. Krome zpozdeni prenosu pres satelit se projevi take to,
ze proxy je buh vi jak daleko. Tipuju, ze pro brouzdani beznymi strankami to nebude lepsi, nez bezny dialup...
Prinos spise vidim pro tahani  velkych souboru nebo videa.
Sledovani digitalni TV mi pripada skvele, nevite nekdo, zda ji lze sledovat  primo na monitoru pocitace, nebo
to ma vystup pro televizi, prip. oboje? (na webu neni zadne konkretni info o tomto)

PS: rychlost u telefonniho modemu neni sdilena, uvadene rychlosti by melo jit dosahnout tam i zpet soucasne.

Frantisek Bocek