Delka I2C

Zdenek Aster zdenek.aster

From: <k.kral@post.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Monday, May 01, 2000 12:18 PM
Subject: RE: Delka I2C

> Maximalni delka I2C je 400pF pro frekvenci 100kHz.
> No, asi jsem Vam moc nepomohl, tak jinak, zalezi na poctu pripojenych
zarizeni a komunikacni frekvenci.
> Prakticky do delky 2m nejsou zadne problemy.
> Pokud vystacite s nizkou komunikacni frekvenci a hodlate pripojit jedno
zarizeni, muzete pri trose stesti, EM nezamorenem prostreni, kvalitnim
vedeni pocitat s 20m (odzkouseno).
> Jinak doporucuji pouzit expandery P82B715, umi prodlouzit I2C na 50m nebo
jinou sbernici RS-485 atd.

> K.Kral

S tim musim jen souhlasit, ale to je teorie ja pouzivam I2C asi na 70m na
konci musi byt zakoncovaci odpory na plus a jeste ke vsemu v te hale jsou
motory. A na vysilaci strane jsou smitaky a SDA se spina pres tranzitor.
Nutno podotknout ze vsechny I2C zarizeni na tomto dratu teplotni cidla a
registry maji na vstupu tez smitaky( primo na cipu teplotniho cidla ci
registru ale to lze docist v dokumentaci k temoto obvodum) proto to asi
funguje frekvence asi okolo 40 kHz.
Nevyhoda je ze se SDA zpisuje a cte po jinem dratu procesoru nic mene to
funguje.

S pozdravem
                                   Zdenek Aster.