porucha modemu II

Kollar Pavol pavol.kollar
Středa Březen 17 11:52:50 CET 2004

Vazeni pani (dami),

sedim tu nad jednym pokazenym modemom a neviem si rady. Ide o zavadu, ktoru
som tu uz pred casom popisoval (uz trikrat sa mi zopakovala, teraz uz nemam
zaruku takze mi to nevymenia). Po pripojeni linky do konektora sa modem
sprava ako keby mal linku trvale zdvihnutu a tym po asi 15 sekundach mu
ustredna da obsadzovaci ton (z 30V naprazdno klesne na 5V a odber asi 24mA,
teda takmer rovnako ako pri zdvihnuti linky klasickym telefonom). Neda sa
teda z neho volat.
Meranim som nezistil ani ziaden prieraz voci zemi, prepetove ochrany OK,
relatko OK. Vo vstupnej casti som prisiel az k diodovemu mostiku. Ten ked
vyhodim tak je v poriadku (napatie na linke ostane ako keby bola linka
zlozena; neskusal som modemovat). Za tymto mostikom sa nachadza jednoduchy
obvod, ktory ale dalej nepokracuje, vid
http://www.golf.miesto.sk/modem/modem1.jpg
Mostik je OK, tranzistor je OK, odpory tiez. Zenerky sa zdaju v poriadku,
neviem ale na ake napatie su. Po pripojeni linky do modemu mam nasledovne
napatia:
IN - 5V
uzol 1 - 3,5V
uzol 2 - 2,4V
uzol 3 - 1,18V

Vie mi niekto poradit, na co to vlasne sluzi? Co mohlo odist, ked polovodice
su v poriadku?

Dakujem za kazdu radu.

Pavol Kollar.