13 dBm EIRP

Plsek Martin xplsek01
Středa Březen 17 11:52:48 CET 2004

	Jednim z parametru anten je zisk a s nim uzce souvisejici
cinitel smerovosti, ktery nam rika kolikrat dana antena vyzaruje do
urciteho smeru (prostoroveho uhlu) vice nez
	 1) vsesmerovy zaric a nebo casteji
	 2) pulvlny dipol (ten ma cinitel smerovosti D=1,62).

	Zisk anteny G=10*log(D_nasi_ant / D_vztazne). Je
tedy nutno uvest jestli je dany zisk vztazen k Dvz=1 nebo k
Dvz=1,62. To samozrejme vyrobci neuvadi a uvazuji Dvz=1, aby vysledny
zisk vtypadal vetsi (o 2,1dB).

	Vyzareny vykon anteny je vykon dodavany do anteny * cinitel
smerovosti (P*D), tedy vlastne vyzarujeme vykon do uzsiho prostoroveho
uhlu a proto je vyzareny vykon vetsi nez vykon dodany do anteny (prave o
ten zisk anteny). Samozrejme jeste je nutno brat v uvahu ucinost s jakou
je antena schopna dodanou energii premenit na elmag. vlny (a nebo naopak).

	Jednotka dBm je jednotkou relativni, ale vztazena k absolutni
hodnote 1mW. Bude-li tedy antena buzena 1mW -> 0 dBm bude vyzareny vykon
13 dBm -> 20mW.

PS:"Snad moc nekecam :-)"

		S pozdravem

				Martin Plsek