NT vs Novell

Jindrich Vidensky vidensky
Středa Březen 17 11:52:46 CET 2004

From: Radovan Cmelo, SAD Trencin s.p., Prevadzkaren Puchov <sadpu@mail.eurotel.sk>
>  Planujeme zriadite server nevieme sa rozhodnut medzi Windows NT 4.0 a
> Novell Small Bussines Server 5.

Mozem Ti napisat vlastne len to, co Ales Prochaska,
s Linuxom nemam skusenosti, ale co sa tyka NT a NW,
tak s nim suhlasim.

Spravcoval som siet, kde boli servery NW 3.xx a 4.xx,
na servery som vlastne celu dobu nemusel ani sahnut,
spokojne sedeli v kute zapadane prachom :-) Fakt je
ten, ze sluzili vyhradne ako file servery
Teraz mam siet s NT4.0 a popravde povedane, kazdu
chvilu na serveri nieco musim usledovavat. Zase
oproti tym novelovskym mi na nom bezi kopec
sietovych aplikacii + sluzi ako file server.

Neviem, aku velku siet mienite mat, treba si zvazit aj
pripadne naklady na instalaciu a udrzbu. Ak to budes
spravcovat ty a nemas skusenosti s NW, tak z niektorych
veci budes jelen. Ak mas naopak skusenosti so sietou
zalozenou na WinXX, tak ti NTcka vlezu pod kozu rychlejsie.
Dalsia vec je, ze na NTcka je podstatne viac kadejakeho
vyuzitelneho softu (nech sa server nenudi :-).

Ja som kedysi stal tiez pred rozhodnutim NW vs NT a rozhodol
som sa pre NW. Nevybral som si zle. Dneska by som asi volil
pre malu siet NT a tiez by som si nemyslel, ze robim zle.

Zarputili Linuxaci teraz znechutene odpluvaju :-)

S pozdravom
Jindrich Vidensky
vidensky@klimakonzult.sk