ram drive

Tomáš Dresler t.dresler
Středa Březen 17 11:52:46 CET 2004

Do config.sys dopiste:

device=c:\windows\ramdrive.sys 2048 512 /A

viz msdosdrv.txt v adresari Windows

DEVICE=[jednotka:][cesta]RAMDRIVE.SYS [VelikostDisku
            VelikostSektoru [PoŔetPolo×ek]]] [/E | /A]

Parametry

[jednotka:][cesta]
    UrŔuje umÝstýnÝ souboru RAMDRIVE.SYS.

VelikostDisku
    UrŔuje, kolik kilobajt¨ pamýti chcete
    pou×Ýt pro jednotku RAM. Pokud chcete vytvo°it
    nap°Ýklad jednotku RAM o velikosti 640 kB, zadejte
    640. Pokud velikost neuvedete, vytvo°Ý jednotka
    RAMDrive jednotku RAM o velikosti 64 kB. M¨×ete
    zadat hodnotu od 4 do 32767. Nem¨×ete vÜak uvÚst
    vÝce pamýti, ne× kolik je v poŔÝtaŔi k dispozici.

VelikostSektoru
    UrŔuje velikost diskovÚho sektoru
    v bajtech. Velikost m¨×e břt 128, 256 nebo 512
    bajt¨. (Pokud uvedete hodnotu VelikostSektoru,
    musÝte rovný× uvÚst hodnotu VelikostDisku.)

    Obvykle byste mýli pou×Ývat vřchozÝ velikost sektoru
    512 bajt¨.

PoŔetPolo×ek
    OmezÝ poŔet soubor¨ a adresß°¨, kterÚ
    m¨×ete vytvo°it v ko°enovÚm adresß°i jednotky RAM.
    Limit je v rozmezÝ od 2 do 1024 polo×ek. Zadanř
    limit je zaokrouhlen nahoru na nejbli×ÜÝ hranici
    velikosti sektoru. Pokud limit nestanovÝte, m¨×ete
    v ko°enovÚm adresß°i jednotky RAM vytvo°it a× 64
    polo×ek. (Pokud uvedete hodnotu pro PoŔetPolo×ek,
    musÝte rovný× uvÚst hodnoty pro VelikostDisku
    a VelikostSektoru.)

    Pokud nenÝ k vytvo°enÝ zadanÚ jednotky RAM dostatek
    pamýti, pokusÝ se program RAMDrive vytvo°it jednotku
    s limitem 16 polo×ek v adresß°i. Vřsledkem m¨×e břt
    jednotka RAM s limitem odliÜnřm od toho, kterř jste
    stanovili.

P°epÝnaŔe

/E
    Vytvo°Ý jednotku RAM v rozÜÝ°enÚ pamýti.
    Aby mohl program RAMDrive pou×Ývat rozÜÝ°enou pamýŁ,
    musÝ břt systÚm nakonfigurovßn na jejÝ pou×ÝvßnÝ
    a v souboru Config.sys musÝ břt p°Ýkaz DEVICE
    pro sprßvce rozÜÝ°enÚ pamýti (jako je nap°Ýklad
    Himem.sys) uveden p°ed p°Ýkazem DEVICE pro ovladaŔ
    Ramdrive.sys. Pokud mß systÚm rozÜÝ°enou pamýŁ, je
    nejvhodnýjÜÝ vytvo°it jednotku RAM v tÚto pamýti.

/A
    Vytvo°Ý jednotku RAM v expandovanÚ pamýti.

    Aby mohla jednotka RAMDrive pou×Ývat expandovanou
    pamýŁ, musÝ břt systÚm nakonfigurovßn na jejÝ
    pou×ÝvßnÝ a v souboru Config.sys musÝ břt p°Ýkaz
    DEVICE pro sprßvce expandovanÚ pamýti (jako jsou
    nap°Ýklad EMM386, 386MAX, CEMM nebo QEMM) uveden
    p°ed p°Ýkazem DEVICE pro ovladaŔ Ramdrive.sys.

S pozdravem/With best regards

    Tomas Dresler

mailto:edison@hw.cz
mailto:dreslet@fel.cvut.cz
mailto:edison@seznam.cz
--
tel. 0467/52 11 88 (o vikendech/during weekend)