13 dBm EIRP

Plsek Martin xplsek01
Středa Březen 17 11:52:45 CET 2004

	Konecne trefa do cerneho :-))). V mem minulem majlu jsem psal, ze
vsesmerovy zaric ma cinitel smerovosti D=1 a tim padem zisk G=0 dB. Nemuze
existovat pasivni antena, ktera by vyzarovala do vsech smeru a mela zisk.
To by skutecne bylo perpetum mobile. Do anteny bych dodaval 1W a na
prijimaci by byly 2W, to bych taky bral.  Nutno si ale uvedomit, co znemna
sluvko vsesmerovy zaric. Pokud vim zijeme v trojrozmernem prostoru a tedy
vsesmerovy izotropni zaric je bodovy zdroj elemg. vln. Smerova
vyzarovaci char. je tedy koule.

	Pulvlny dipol (l=lambda/4) ma D=1.64. Pokud dipol zapichneme az do
pulky do zeme a udelame z nej vertikalni antenu, bude protstor, do ktereho
antena vyzaruje polovicni a proto D=2*1.64=3.28. Zisk bude tedy
dvojnasobny -> G=3 dB (oproti pulvlnemu dipolu). Takovato vertikalni
prutova antena vyzaruje v rovine rovnobezne s povrchem zeme vsesmerove.

		S pozdravem

					Martin Plsek