Mereni pomoci osciloskopu ???

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:52:42 CET 2004

On Thu, 11 May 2000 k.kral@post.cz wrote:

> Oddelit mereny obvod pomoci UPS je zajimavy napad. Proc me to jen nenapadlo ?!
>
> Pri te prilezitosti me napadlo, jak je to s UPS Smart od APC. Podle vyrobce by melo jit o OnLine UPS

Jak jste to zjistil ? Podle mne je Smart-ka typ 'LineInteraktive' ale s
online to nema nic spolecneho.

> a tak by snad ani nebylo treba odpojovat UPS od site a jet na baterie,
> ale jen zrusit zemnici kolik v napajecim kabelu k merenemu zarizeni.
> U OnLine UPS by snad nemela existovat prima vazba na sit a cele by to
> mohlo fungovat jako oddelovaci trafo.
>
> Sam tomu neverim, zda se mi, ze memic v UPS Smart jede jen pri vypadku
> a jinak se jede primo na.sit a oznaceni OnLine je obchodni tah.

Presne tak a myslim ze oznaceni neni OnLine ale Line Interaktive, coz
znamena cosi jako ze UPS sleduje prubeh napajeciho napeti a v pripade
vypadku (odchylky o nastavena procenta) zapne menic a prepne rele, ale
ma nejaky chytrejsi menic a navaze na prubeh napeti tak, ze po prepnuti
rele (cca 3ms) dava na vystupu napeti jake by asi bylo v siti kdyby zavada
nebyla. Tedy ono to nedava na vystupu sinus, ale tak zhruba.

> Pro zajimavost jednou jsem zmeril spotrebu UPS Smart 700 pri vypnutem
> stavu a ono to zere skoro 25W !!!

Zajimave - jako ze byla primo vypla ? svetylka nesvitily apod ?

Kazdopadne vzhledem k bezpecnosti je asi lepsi odelovat merene zarizeni
nez osciloskop, ale myslim ze oddelovaci trafo je lepsi nez UPS - vaha
asi stejna (nebo lepsi u trafa) a omezeni dane kapacitou baterii u UPS
(kdyz to vybijete musite pred dalsim merenim cekat). Dalsi vec - z UPS
asi nepoleze cisty sinus a to ani z online typu - nemuze to nekdy vadit ?

|                             petrsi@jcu.cz                              |