SagemPICsolution & me zkusenost

David Belohrad, ing. belohrad
Středa Březen 17 11:52:38 CET 2004

Zdravim vsechny.
Chci se s Vami podelit o problemy s tim resenim, co je na siti.

Rozdelal jsem telefon a prvni problem, ktery nastal byl ten, ze simkarta ma 8
vyvodu, konektor take, z cehoz jsem usoudil ze ty 2 vyvody (nektere jsou
nezapojene). jal jsem se hledat ktere to
jsou. nasel jsem to podle zeme. vyvody u MC922 jsou tedy rozhozene
nasledovne?

xxxx              xxxx                    (na teto pozici je z druhe strany
displej)
SCLK              DATA
xxxx              xxxx
Vcc               GND

Tyto pozice jsou z HW serveru, xxxx je pro nase ucely nezajimave. Zem na tech
pinech lze zjistit propipanim s okolnim tiskem.
Prvni vec, co me zarazila: jak signal SCLK tak DATA vedou pres 10R odpory do
toho zakaznickeho svabu. Problem je vsak s tim,
ze cislo svabu sedi naprosto presne s jejich resenim, ale NESEDI cislo
nozicky. Jestli se nemylim, tak to QFP pouzdro (nebocotoje)
ma jednicku souhlasne se zkosenou hranou pouzdra. Jestli je to cislovani tak,
pak hodiny vedly na cca. 25. nozicku a data hned
vedle. To je prvni vec, ktera me zarazila.
Druha vec: po odpajeni 10R rezistoru u ktereho jsem se domnival, ze vede k
tem datum - a nahrazeni 10R za 1k a zapnuti telefonu
zacal telefon hlasit:   Chybi SIM!
To me teda pekelne zarazilo, protoze to odpovida tomu, ze datapin SIM karty
ma otevreny kolektor a PULLup rezistor je na strane toho zakaznickeho svabu.
TO BY ALE ZNAMENALO, ZE TO TAKHLE NEMUZE FUNGOVAT - alespon pokud tam neni
pripojeny ten pic. Tim nemuze fungovat mam na mysli to, ze pokud se tam hodi
1k odpor, tak uroven log.0 uz nebude odpovidat, protoze na tom odporu vznikne
takovy ubytek napeti, ze na vstupu toho zakaznickeho svabu se nenameri log. 0
ale nejaky jiny stav a telefon potom ohlasi ze chybi sim - coz je
pochopitelne, protoze se s tim neda komunikovat.
Treti vec: vzhledem k tomu, ze jsem s picem delal vubec poprve - spatne jsem
jej naprogramoval. naprogramoval jsem jej s internim RC oscilatorem, coz byla
chyba. Spravne ma byt externi oscilator (bud XT nebo HT?), protoze veskery
beh toho picu musi byt synchronizovany se simkartou (i ten program tomu
nasvedcuje)

Ctvrta vec: velmi blbe se to paji. je tam opravdu velmi malo mista. pouzival
jsem mikropajku s hrotem na smd - vubec tim nejjemnejsim co se dela, ale ty
odpory jsou umistene hned u toho zakaznickeho svabu a maji rozmery tak
0.2x0.6mm, takze po
prilozeni hrotu se roztavil cin jeste u dalsich 2 odporu. nakonec jsem s
velkym usilim docilil toho, ze jsem to zapajel

Pata vec: ten PIC tam skoro neni kde dat. Musel jsem pouzit oboustranou lep.
pasku a prilepit jej na ostatni soucatky tak, aby ten plastovy kryt co je
chrani sel vlozit zpet.

to je asi tak vsechno. prosim vsechny kdo maji nejake zkusenosti s timto
problemem at se ozvou, a hlavne - s picy jsem opravdu jeste nedelal, mozna
jsem nekde udelal systematickou chybu. myslite, ze takto popsane zarizeni
muze fungovat? (jedna se mi hlavne o ten 10R seriovy odpor --- co se stane
kdyz tam dam 1k a pripojim mezi ten odpor a zakaznicky obvod ten pic -- muze
ten pic nejak (krom toho, ze by mel taky otevreny kolektor a uzemnoval linku
dat) ovlivnovat proudove pomery tak, aby tak log. nula byla zachovana?? ---
nebo je me smysleni zcela zcestne. Mozna jsem udelal chybu nekde pri urcovani
ktery je to odpor, ale podle me je na 10. pinu toho zakaznickeho svabu GND
misto dat.
zdravi
d.