Mereni zaverky

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:52:38 CET 2004

Je otazka, jak ta zaverka ve skutecnosti beha. Mival jsem nejakeho starsiho
Nikona a tam byla zaverka, ktera otevrela obrazek tusim ve svislem smeru
jako opona v Narodnim divadle. Dalsi plech (soustava plechu) to pak zespoda
zase uzavrela. Pri natahovani se nejdriv ty otviraci plechy sesunuly dolu a
pak se teprv ty zaviraci otevrely. Casy rychlejsi nez tusim 1/500 byly
reseny tak, ze otviraci a zaviraci plechy jely tesne za sebou pouze s malou
mezirkou (film prejela uzka sterbina) a tim byl "simulovan" cas tusim az do
1/2000 s. Takze pri mereni pozor, jestli tam neni neco podobneho a pokud
ano, tak jak "zaostrit" obraz, te diody, aby to merilo korektne.

					Jakub Serych