RLC mostik

Andy Jancura andy_jancura
Středa Březen 17 11:52:34 CET 2004

>Hi all,
>
>potrebujem zmerat impedanciu odporovych ciest na DPS pri vysokych
>frekvencii 500MHz az 1GHz.
>Najlepsie by bol niekto zo Slovenska.
>Za kazdu odpoved vopred dakujem.
>
>Marian Krivda

Ahoj Marian,

myslim si, ze mas asi dva principialne problemy.

1) meranie impedancie na plosaku je samo o sebe dost problematicke. Ulohu
totiz hra velmi vela faktorov. Najdolezitejsie su frekvencia a geometria,
ktore urcuju skoro vsetky vlastnosti daneho spoja. Potom mas docinenia s
parazitnymi kapacitami a indukcnostami meracej aparatury a pripojenych
meracich kablov, ktore sa spravaju ako rozne ukoncene vedenia. Myslim si, ze
bez patricneho technickeho vybavenia a trochu know-how je to skoro nemozne.
Pristroje na meranie, aspon jeden z nasledovnych: TDR/TDT, NWA, impedancny
analyzator. Na strankach Hewlett-Packard mozno najst slusny zoznam
aplikacnych listov zaoberajucich sa problematikou merani. Treba sa este
pozriet na stranky INTELU, AMD a precitat aspon nejaku literaturu o
mikrovlnach a vedeniach.

TDR sa da urobit zo slusneho osciloskopu, generatora impulzov (max. 1ns),
par metrov koaxu a troskou matematiky. Je to asi najschodnejsie riesenie a
vysledky treba brat skor len orientacne.

2) nepoznam na Slovensku nikoho, kto by mal k dispozicii patricnu meraciu
aparaturu. Problem je v tom, ze aj repasovane pristroje maju na Slovensku
cenu v prepocte niekolko sto tisic korun, potom si prirataj este nejake tie
"drobne" pre distributora a vyjde Ti finalna cena. Z vlastnych skusenosti, v
priemere asi dvoj- az trojnasobok. Vsetko bez prirazky a DPH (podobne je to
aj v Cechach). :o(((

Ak sa dobre pamatam, tak nieco z cias socializmu som videl na elektrofakulte
v BA, ale to je uz dobrych par rokov. Mali tam NWA analyzator do 1GHz
(nepamatam si uz presne frekvenciu).

Dufam, ze som Ti aspon trochu pomohol.

S pozdravom

A.