Vyvoj s PIC12C509

Jaromir Subcik subcik
Středa Březen 17 11:52:29 CET 2004

> jde mi o tohle: nehodlam to delat metodou pokus-omyl jeden za stovku...
>
> jestli jsem to dobre pochopil, tak mi tim chcete naznacit, ze se to
vlastne
> dela touhle metodou. nebo se mylim? ono jedna vec je udelat program, ktery
maka
> v simulatoru a druha, ktery maka v realu, navic v te komunikaci jsou v
> manualech hodne velke mezery a ja si proste neco potrebuji vyzkouset. jak
mam
> tedy udelat nahradu za 12F509, ktera neexistuje?

Rozhodne jsem nechtel tvrdit, ze vyvoj se dela metodou pokus-omyl!
Pro seriozni praci je dobre mit HW emulator. Ten ale neco stoji a vzhledem k
zamereni teto konference jsem predpokladal pozadavek hodne muziky zadarmo.
Ono, mezi nami, pokud se jedna o jednu aplikaci za rok, tak se emulator
nezaplati (nejlevnejsi mne znamy vyjde cca na 25tis).
Samozrejme, ze odzkouset komunikaci lze s jinym typem procesoru - pro
bastleni je perfektni ICD s procesorem 16F877 a podporou v MPLAB (investice
do 2000Kc a jde krokovat, vycitat registry,...), ale vyzkouset 100%
funkcnost tak odlisneho procesoru jako je 12C50x je preci jen tezsi. Ja bych
navrhoval odzkouset hlavne jednotlive kriticke programove bloky v procesoru
16F8x(x) s pouzitim instrukci, ktere ma i 12C509, pripadne sestavit a
odzkouset cely program. Pak doplnit strankovani pameti, prelozit pro 12C509,
vypalit do okenkove verze (365Kc u ASIX) a odzkouset v realne aplikaci
(pokud se nerozhodnete pro HW emulator).
Je takova redukovana metoda pokus-omyl, ale bez draheho vybaveni nelze cekat
zazraky.

Hodne stesti preje
Jarda