Ovladani Paralelniho portu PC

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 11:52:25 CET 2004

 Zdravim
Ohladom paralelneho portu mam skusenosti, takze sa o ne
podelim. Robil som aplikaciu na ECP, ktora cez DMA posielala na
paralelny port PWM-udaje. Takto som dosiahol 8 PWM-kanalov.
Priebeh, co som chcel generovat bol ulozeny v pamati. Kedze nasa
firma robi 3-fazove zdroje (220V/120A na skusky elektromerov), tak
som vyuzil iba 6 kanalov. DMA bezalo v cyklickom rezime a
"bezpecna rychlost" (t.j. pri ktorej nevypadavali vzorky) bola okolo
500kHz (teda na paralelnom porte 500kB/s). Taktovanie bolo dane
externym casovacom (cize presne). Toto bolo lacne a pruzne
riesenie (hlavne na pokusy s PWM priebehom - priebeh je lahko
menitelny v pamati). Malo to aj ine vymozenosti ale to je vela
pisania.

  Teraz spat k tomu ECP rezimu. Prepinanie rezimov sa musi robit
tak, ze sa prepne do PS/2 rezimu a potom sa zmeni na iny mod.
Toto plati aj pre zmenu smeru prenosu. Ohladom spustenia DMA
je to tiez citlive na postupnost nastavenia bitov v riadiacich
registroch. Ja som postupoval podla specifikacie ECP portu, ktora
je vsak v anglictine volne stiahnutelna na webe microsoftu -
ecp_reg.pdf . V cestine som zatial nic take nevidel. Dalej som
vyuzil materialy z www.fapo.com. Uvedeny program na ECP som
urobil najskor v DOS-e (Pascal) a neskor som ho adaptoval aj do
16-bitovych DELPHI1.0 (nie 32-bit), ktore tiez idu tvrdo na
hardware, takze pod WinNT to asi nepojde. Teraz sa ale chystam
cez "vxd" driver urobit riadenie na dalsiu vyvojovu dosku na ECP v
Delphi, ale este neviem ako to dopadne (ale inak nevidim problem).

Ak by ste mali zaujem o funkcie na pracu s ECP v Pascale,
mozem poskytnut. Pripadne aj pdf-ka o ECP, EPP apod. , ale tie
su moc rozsiahle (a linky pomale).

> Zdravim vsechny,
>
> Rad bych se nekde dozvedel jak se presne navazuje komunikace s
> paralelnim portem PC .
> Chci totiz podle toho naprogramovat kontroler, ale nevim jaky je presne
> komunikacni protokol ze strany PC, tak treba chci nastavit rezim ECP a
> nejak mi to nejde.
> Nevim jestli neni treba nastavit nejaky bit do nejakeho registru na
> strane PC?
> Prave jsem hledal nejake materialy, nebo popis jak se to dela, ale
> marne.
> [...]
 Co je to prosim ten Scenix SX52BD50Mhz - notebook??? . ECP
rezim sa musi este naviac povolit aj v BIOS-e.

  S pozdravom
				Igor Cesko

Ing. Igor Cesko
Vyvoj a informacne technologie