MPU (PIC) + 230V ?

zoodiskus@mbox.vol.cz zoodiskus
Středa Březen 17 11:54:01 CET 2004

Potrebuji programove ridit otevirani triaku, jako nejednodusi reseni me napadlo toto:

PIC12C508 ridi triak, pruchod faze nulou snima primo z faze pres R 20M a ovladani je zajistemo z ridiciho MPU
pres 1 nebo 2 vodicove rozhrani.

V fungovani nevidim problem, ale v absenci galvanickeho oddeleni ano.
Napalo me napajet PIC primo v 230V pres C,R a komunikaci s pridicim MPU oddelit optocleny, ale zda se mi to zbytecne slozite
(napajeci napeti +5V je k dispozici).

Nenapada Vas jednodussi reseni ?

Nemam s PIC zadne vetsi zkusenosti a vadi mi absence elektricky prepisovatelne pameti programu, nevite zda nekdo nevyrabi neco podobneho
v kategorii x51 (male pouzdro, interni hodiny a obvod RESET)?

Dik