jeste podsvetleni displeje

Vaclav Kadoun wendy
Středa Březen 17 11:54:00 CET 2004

On Mon, 6 Mar 2000, Zdenek Dvorak wrote:

> nevite co je to za hmotu, ktera je pod "sviticima" displejema treba v
> autoradiich? Dival jsem se na to a ma to pouze na kazdem boku jednu
> zarovicku v barevnem prezervativu a podsviti to pomerne stejnomerne i
> takovou velkou plochu. To by se mi moc libilo, da se to nekde koupit?  A
> nevite proc tam davaji radeji zarovicky a ne LEDky, ktere se mi zdaji
> vyhodnejsi?
>
> dik zdvorak

Pod displejem v autoradiu je normalni cire nebo mlecne plexisklo, jeho
zadni stena ma vetsinou reflexni upravu, takze svetlo se odrazi "do
displeje". Rovnomerneho rozptyleni svetla se docili matnym povrchem
plexiskla. Zarovicky se asi pouzivaji proto ze oproti LED maji mnohem
vetsi vyzarovaci uhel i svetelny vykon. V drazsich autoradiich se ale v
posledni dobe objevuji i LEDky, vetsinou vsak pod kazdym tlacitkem jedna a
pod displejem nekolik kousku. Nekdy byvaji i dvojbarevne, takze je mozne
nastavenim v menu regulovat barvu displeje od cervene pres oranzovou,
zlutou az po zelenou...

S pozdravem

Vaclav Kadoun