Opet plovouci kod

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:53:59 CET 2004

>pri dalsim pouziti ocekava prijmac jiny kod. A pokud ten kod nema nejakou
>logiku (aritmeticka ci geometricka rada), je velka nahoda se trefit do
>spravneho kodu a tudiz vystacis i z obycejnym XOR.

Argumentujete asi stejnym zpusobem jako odpurci zeleznice, kdyz tvrdili, ze
lide nemohou cestovat pres 40km/h, protoze by se jim v te rychlosti
zprehazela vsechna streva ;-).

Ale vazne. Dival jsem se na ten dekoder, a Microchip tvrdi, ze klicovym
bezpecnostnim prvkem systemu Keelog je kod vyrobce, ktery urcuje zpusob
generovani posloupnosti. Divim se, ze by si takhle zbytecne komplikovali
zivot, kdyz kdejaky XOR by jim poskytl prakticky ekvivalentni zabezpeceni.

Nebo z jine strany - pokud mam moznost odposlechnost nekolik po sobe
jdoucich kodu a kazdy bit noveho kodu zavisi jenom na dvou nebo nekolika
malo bitech predchoziho slova, da se tato zavislost mnohem snadneji
vysledovat, nezli kdyz vse zavisi (temer) na vsem.

J. Hanzal