Prenos na dlouhych vlnach ?

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:53:58 CET 2004

Dekuji za dosavadni prispevky. Zatim mam jen klubko myslenek v hlave a jsem
ve fazi rozhodovani se, zda je vubec neco takoveho (temer zadarmo) vubec
mozne. Rozhodne nehodlam kvuli te veci porusovat jakykoliv zakon z oblasti
prenosovych pasem. Jen hledam zpusob jak takovou informaci prenest.
Z prispevku jsem pochopil, ze dlouhe vlny jsou asi tak trochu mimo (zrejme
jak technicky, tak i co se tyka moznosti volneho pasma).

Muj predpoklad, ze by to nejak melo jit je zalozen na zcela minimalnim
mnozstvi dat, ktera by bylo potreba prenest.
Kdyz budu maximalista, tak z jedne sondy kazdou ctvrthodinu prumernou,
maximalni a minimalni rychlost a prumerny smer, tj. celkem 4 byty, pokud je
to moc, ozelim to bez te max a min rychlosti, tedy 2 byty. K tomu asi bude
potreba nejaka "adresa" kazde sondy - 1 byte a mozna nejake jednoduche CRC 1
byte. Tedy suma sumarum tak kolem 20 bytu za hodinu z jedne sondy, takze na
vyslani jednoho bytu mam zhruba 3 minuty casu (pokud by nebyl pouzit TDM pro
jednotlive sondy).
Jak je to s pasmy pro vysilani s rozprostrenym spektrem. Tam se prece
pouziva radove mensi vykon nez u bezneho vysilani a myslim, ze pri techto
mnozstvich dat by vysilac mohl byt i amatersky a levne realizovatelny. Nebo
se opet mylim, jako s temi dlouhymi vlnami?

Nez to vzdam a vsichni sportovci, kteri potrebuji znat udaje o vetru (letci
a jak se ukazalo i surfari, kteri obcas z vln Internetu zasurfuji na vlny
tekute) budou ukraceni o uzitecnou informaci, chci vycerpat vsechny dostupne
moznosti (doufam, ze to drive nevycerpa obetave darce prispevku na toto
tema).

					Diky

						Jakub Serych