MPU (PIC) + 230V ?

Zdenek Janish medusa
Středa Březen 17 11:53:58 CET 2004

Aha,
pokud vam jse o oddeleni vstupu... tak mne treba napada ne prilis elegantni
zpusob...

Co treba pouzit OZ (koparator), ktery bude napajen pres RC clen a diodu (ten
bude zrat pomerne malo).
Jeden ze vstupu pripojite na umelou zem (1/2 VCC) a druhy pres rezistor (10M
podle typu obodu) na fazi.
(Vstupy bude nutbe osetrit alespon diodama...)
A jestli se nepletu, tak na vystupu bude VCC pri kladne a 0 pri zaporne
pulvlne (tedy log. uroven)...
Popripade obracene, dle pripojeni inverujiciho a neinverujiciho vstupu OZ...
A tento stav se da pomerne snadno jiz oddelit optoclenem...
Program musi pouze koukat kdy se zmeni stav na vystupu komparatoru...

A dalsi moznost je vzit si treba feritovy toroid a namotat na nej nejaky
zavity, na primar opet predradit
RC clen a sekundar, ktery bude galvanicky oddeleny, privest do uP...

A spousta dalsich... :-))

S pozdravem
                Zdenek

----- Original Message -----
From: <zoodiskus@mbox.vol.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Tuesday, March 07, 2000 2:34 PM
Subject: Re: MPU (PIC) + 230V ?

> Otazka zni jak funguje optotriak s detekci pruchodu 0 , ma predstava je
asi tato:
> Triak se "zapali" pokud v okamziku pruchodu napeti 0 "sviti" ovladaci
dioda a vypne pokud v okamziku pristiho pruchodu 0 dioda nesviti.

> Pokud se nepletu lze tim zajistit ON/OFF s idealnim spinanim v 0, ale
rizeni uhlu otevreni triaku ?
> Co to udela pokud ridici puls prijde v case napr. t=1ms a konci v case
t=9ms (t=0ms a 10ms je cas kdy mapeti prochazi 0 pri 50Hz.) ?

> O co mi jde.
>
> Potrebuji ridit uhel otevreni triaku v rozsahu 0-180, pro jednoduchost
rekneme, ze tim budu ridit stmivani zarovky.

> Jak to resim.
>
> Na nejakem svtupu procesoru detekuji okamzik pruchodu napeti 0 (u PIC k
tomu staci odpor 20M), spustim citac,  po uplynuti casu t nastavim dalsi
> vystup na 1 a zapalim triak. Cas t <0-10> ms je funkci pozadovaneho uhlu
otevreni triaku.

> Galvanicky oddelit rizeni trialu neni problem, ale jak galvanicky oddelit
detekci pruchodu 0 ?

> Mezi vyse uvedenym se jeste provede test pozadavku na komunikaci od
ridiciho CPU a pripadny prijem noveho pozadovaneho uhlu otevreni.
> V komunikaci jeste nemam jasno, libila by se mi nejaka standartni
asynchroni komunikace s moznosti ovladat vice modulu jednim dratem (ty)
RS-485 ?