MPU (PIC) + 230V ?

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:53:57 CET 2004

>Na nejakem svtupu procesoru detekuji okamzik pruchodu napeti 0 (u PIC k
tomu staci odpor 20M), spustim citac,  po uplynuti casu t nastavim dalsi
>vystup na 1 a zapalim triak. Cas t <0-10> ms je funkci pozadovaneho uhlu
otevreni triaku.

>Galvanicky oddelit rizeni trialu neni problem, ale jak galvanicky oddelit
detekci pruchodu 0 ?

Pokud moje kuse vedomosti sahaji dost daleko, tak bezpecnostni predpisy
(ktere jsou mimochodem pro ruzna prostredi take ruzne prisne) nerikaji, ze
neco musi byt galvanicky oddelene, ale ze izolace musi splnovat zkousky
urcitym napetim, omezeny jsou unikove proudy a ja nevim co jeste. Je docela
mozne, ze dva za sebou zapojene 10M odpory Vam umozni projit zkouskou bez
galvanickeho oddeleni. Asi by byla nejlepsi konzultace s clovekem znalym
predpisu a zkusebnich procedur.

Jo, a triak vam vzdycky vypne pri pruchodu proudu (nikoli napeti) nulou.
Pro odporovou zatez, jako zarovka, jsou ovsem obe nuly totozne.

J. Hanzal