Zilog

Kosta kosta
Středa Březen 17 11:53:57 CET 2004

> Jestli to vyznelo takhle, pak se omlouvam, ze jsem se nevyjadril jasneji,
> ale to jsem byl spatne pochopen. NEMYSLIM SI, ze by PIC byl ze vsech
> nejlepsi, ale protoze je pouzivam, tak dovedu odpovedet na ty otazky.
> Naopak, troufam si tvrdit, ze prevaznou vetsinu uloh zvladne jakykoliv
> procesor. Ten malo vykonny bude cekat 90% casu, ten vykonnejsi 99%...
> (cisla jsou ilustrativni).

Jo, tak s timto mohu jen souhlasit.

> Nebo z jineho soudku, AVRasm (assembler pro AVRka) vypada vedle MPASM (pro
> PICy) jako chudy pribuzny.

A nezamenujete takhle nahodou asembler s IDE ??
Pokud jiz mame srovnavat PIC a AVR, tak jak to dopadne pri tomto uhlu
pohledu: filosofie architektury a portace kodu
na jineho clena rodiny??

> Nebo zkuste napsat do altavisty "+PIC +DIY +programmer" a potom zamenujte
> PIC za jine typy procesoru.

Mane me napadaji slova jisteho klasika o ruzi.

> Zrovnatak bychom se mohli ptat, proc se na hw-news tak malo diskutuje o
> jednocipech Holtek, Cypress, Fairchild, Anchorchip ale i AVR, Motorola
nebo
> Thomson.

Neni jednoducha a hlavne vycerpavajici odpoved, tech duvodu me v tomto
okamziku napada nekolik:
1. PIC byl na zacatku 90' let jediny dostupny RISC mikroradic
2. lenost se ucit stale neco nove
3. marketing jednotlivych vyrobcu a prodejcu
4. setrvacnost lidi, potazmo trhu
5. tlak na rychlost produkcniho - inovacniho cyklu
6. ekonomicke a personalni duvody - osobne jsem zazil nejeden pripad, kdy by
bylo v konstrukci vhodnejsi pouzit
jiny typ procesoru, ale ve firmach nebyla ochota investovat do jine HW a SW
podpory nez jaka jiz byla pouzivana.
A to nemluvim o strachu - co se stane, kdyz resitel (ktery jako jediny v
dany okamzik procesor zna) odejde.

Proc se ale omezovat na mikrocipy? Proc pouzivate (pardon, ne Vy, ale mliony
ve Vasem okli) wokna - OS ktery je naprosto zvrhly
a z pohledu vlastni filosofie davno prekonany. Proc je Unix (Linux) stale -
poslednich dvacet let jen perspektivni a neni siroce rozsiren.
Nemluvim tu o serverech, mainframech, nadsencich,...  ,ale o beznych
uzivatelich.

A jedna otazka nakonec:  Pouzivate Vy osobne HW emulator ?

Kosta

kosta@iol.cz
             Kosta
             P.O.Box 38