spread spectrum

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:53:57 CET 2004

On Wed, 8 Mar 2000 odehnk1.edu@mail.cez.cz wrote:

> [...]
> samozrejme i druhu pouzite modulace. Pri kanalovem rozdeleni frekvencniho
> pasma je tedy rychlost prenosu omezena sirkou kanalu (abychom nezasahovali
> do kanalu sousednich). Pokud se tedy neomezime na konkretni kanal,
> ale muzeme spektrum rozprostrit pres nekolik kanalu, muzeme dosahnout
> podstatne vetsich prenosovych  rychlosti.
> Takto pracuji ruzne bezdratove linky mezi sitemi, bezdratove sitove karty
> apod. Pro tyto prenosy jsou definovany GP CTU kmitoctove useky nekde kolem
> 2.4GHz a 10GHz.  K vzajemnemu ruseni zde prakticky nedochazi, protoze tyto

Mno - u techle siti to funguje tak, ze nevysilate pres vsechny kanaly ale
prepinate mezi jednotlivymi kanaly pri vykonu asi 100mW . Mate k dispozici
70 kanalu ktere se seskupuji do sad asi po dvaceti a uvnitr te sady se
prepina podle nejakeho klice/hesla. K ruseni taky dochazi - pokud je
takovych zarizeni moc na jednom miste vzusta ztratovost. Nicmene treba
zarizeni co behaji na 2,4GHz (802.11) s tim pocitaji a tim rozdelenim
do sad se docili toho ze jich muze behat cca 15 na jednom uzemi (v ramci
dosahu) bez vetsiho vzajemneho ruseni.

> spoje jsou dosti smerove.  Nesetkal jsem se s aplikaci, kde by byla
> technologie
> spread spectrum pouzita na kmitoctech nizssich nez cca 1 GHz. Tam se spise

Ty vyssi kmitocty jsou pouzite spis kvuli tomu ze kazdy kanal ma pomerne
velkou sirku - prenasi se az 3mbity, takze vsech 70 kanalu zabira docela
pekny kus spektra. Na nizsim kmitoctu nebyvaji tak siroke kanaly.

|                             petrsi@jcu.cz                              |